Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fantom X6 - PCcard - CF-kort

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu behövs lite goda råd med min Fantom.

Jag köpte en PC-card adapter (Sandisk CompactFlash till PCMCIA adapter - SDAD-38-E10) och ett CF-kort (SanDisk Extreme III - flash-minneskort - 1 GB - CompactFlash Card).

Jag får det inte att funka, kortet och adaptern funkar i min PC men Fantom-synthen vill ej känna sig vid varken PC-kortsadapter såväl som CF-kortet..

Är det fel minneskort? Eller PC-cards adaptern? Jag har letat och jag har sökt och massor med folk använder just detta till sin fantom utan problem så.. Nån som har ett tips?

Jag använde sådana kort i min X8... Jag kom ihåg att det var något trix, måste de formateras?

Den vägrar formatera den i fantomsynthen men både adaptern och minneskortet fungerar (testat i min laptop) och även formaterat kortet i datorn med FAT32 tror jag det var..

Folk säger också att formatera den i PCn först och sedan in i Fantom synthen för att formatera den där men som sagt allt jag får är "Error: CARD NOT READY!"

då verkar det vellan vara adaptern som inte lirar i X6an?
- på ulltráne-samplern\MPC'XL här säger den så i o f s om kortet har kukatur
- men i ditt fall visslar finkarna och funkar!

\\ → The Fantom-X series has a type `II' PCMCIA slot to accept memory cards...
- kan det vara det -- om du har köpt en `¹' eller `³'-serie adapter alltså ??

type II = ²

Mm, jag trodde också att det var själva läsaren i Fantom-synthen som var sabb men det stämmer ju inte iom att han uppgradera den till OS 2.0 för nån månad sen och han sa själv att "PC-kortet funkar men är en värdelös funktion för det tar sån tid att ladda in samplingarna därifrån" men jag behöver fortfarande utrymmet och han hade en adapater som han visade att det funkade men han behöll den grejen eftersom han behövde den själv till sin dator..

Samma adapter och allt.. skumma jäkla manikpärer alltså!

kolla vilken typ av grejjer han lämnade kvar! (i o m att det funkat - tycker jag - det ju alltid nåt!)

1
Bevaka tråden