Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med lite elektronik-engelska

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-09-29 08:47

Fick ju hem FR Revolution häromdagen, dock spara inte mina patterns när jag stänger av den. Hittade detta på deras hemsida, men jag hänger inte med riktigt:

The Revolution uses a 3.6 volt AA size lithium battery with solder tabs, model TL-5104/P. (Please note there was a typo in the Revolution Owners manual regarding this battery type.) This battery will have a life expectancy of just over a year, due to the extra current draw from the RAM used in it's design. Tip: when replacing the Revolution's battery, you may wish to install a AA battery holder in place of the battery to elliminate any future soldering. Please use good double sided tape to fasten the holder to either the PC board or the bottom chassis. In this case you will then want to use an equivalent battery such as, model ER14505.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-29 09:00

Nu har jag slutat slöa och kikat på texten lite närmare

.. det var ju inte så kul.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 09:04

Vad är det som är oklart? Det står:

Revolutionen använder ett 3.6V litium-batteri i AA-storlek med lödöron(modell TL-5104/P). (Det står fel i manualen vad gäller batteritypen.) Batteriet håller bara ca 1 år eftersom det sunkiga minnet vi använder drar extra mycket ström. Tips: när du har ledsnat på att byta det %&%!!& batteriet en gång om året så vill du nog sätta in en batterihållare för ett AA-batteri i stället för att slippa löda. Använd en bra dubbelhäftande tejp för att sätta fast hållaren på ett av de två kretskorten i botten. I det här fallet vill du använda ett batteri av samma typ, tex ER14505.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 09:07

Edit, du hann in emellan...

Det låter riktigt risigt att batteriet bara håller ett år! Märkligt.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-29 09:14

Ja, verkligen.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-29 09:16

Och extra kul är det när jag inte har några som helst lödskillz/utrusting.
... får öppna upp och se om någon vänlig själ redan satt i en hållare.

• Medlem
  • 2007-09-29 09:19

Hittar du ingen i närheten så är det bara att ta med den och höra av dig om du kommer till Göteborg, utrustning och i alla fall lite lödvana finnes.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-29 09:49

Ah, tack för det jgb!

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-29 09:50

Ska höra med en polare här, men han brukar vara väldans upptagen jämt.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-10-01 08:53

Hmm, har lite funderingar här.. räcker det med att skaffa något sånt här:

som man löder fast, eller behövs det något speziale batterihållningsmakapär?

• Medlem
  • Borås
  • 2007-10-01 21:40

FixaT.

1
Bevaka tråden