Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag är rädd - är du?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-30 00:38

Tillsammans i min nybyggda stuga sitter jag här med den fräckaste, och mest underbaraste prylen som någonsin har tillverkats på denna jord; nämligen enIphone. Jag älskar den mer än annat (nåja...) och då har jag icke haft den i min egna ego mer än 24 timmar. Du och jag, Iphone. Bara du och jag småviskar jag till mig själv då och då. Den är elegant och den känns fruktansvärt fräsch, nästan för fräsch för att vara en produkt för den nuvarande tidsepoken. Detta är liksom framtiden. Den har överstigit alla förväntningar som jag hade innan jag valde att köpa den i USA. Men.. poff kan det plötsligt säga och så sitter jag där med en icke-fungerande Iphone i några månader (?). Hela framtiden är förstörd!

Har ni också tänkt på följande scenario som mycket väl kan komma att inträffa vilken Iphoneägare som helst? Det lyckliga för stunden kan mycket snabbt bytas ut mot sorg, ilska och förtvivlan genom att man "råka" trycka på Uppdatera då man egentligen skulle föra över låtarna till sin Iphone. PANG. Allt är borta. Du har 1.1.1 på din Iphone och du bara skriker; NEEEEEEEEEJ!

Det som jag har gjort för att förhindra detta är att kryssat ut rutan som gör att Itunes inte längre letar efter nya uppdateringar, utan detta måste jag göra manuellt (eller hur?). Vad mer kan JAG göra? Vad mer kan jag göra som förhindrar detta dilemma att hända mig? Jag vill nämligen inte att denna glädje som innehar just nu, skall bytas ut mot den ilska som Wunderbauren på forumet har. Det får inte hända. Aldrig.

Senast redigerat 2007-09-30 01:02
Ursprungligen av joakimd:

Det jag har gjort för att förhindra detta är att kryssat ut rutan som gör att Itunes inte längre letar efter nya uppdateringar. Vad mer kan JAG göra? Vad mer kan jag göra som förhindrar detta att hända mig? Jag vill nämligen inte att denna glädje jag har just ju, skall bytas ut mot den ilska som Wunderbauren på forumet har. Det får inte hända.

Haha, det var det roligaste jag läst på länge. Jag är inte ett dugg arg eller bitter Precis som jag skrivit i ett annat inlägg så visste jag konsekvenserna när den uppdaterades Jag lovar att jag inte är ett dugg ilsken, jag använder den mest som en leksak iallafall, så när dom släpper en activator för den, och kanske tillochmed ett upplåsningsprogram så blir jag glad, men jag klarar mig

känns som att man rycker den ur dockan om man råkar trycka fel.. fort ska det gå

men det är så sant som det är sagt.. hemska tanke!

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-30 00:56
Ursprungligen av moreempty:

känns som att man rycker den ur dockan om man råkar trycka fel.. fort ska det gå

men det är så sant som det är sagt.. hemska tanke!

Exakt, så tänker jag med. Men jag undrar då.. om den bara har gått en sekund, är man helt körd då? Fan, det gäller och vara rejält snabbt när detta väl händer.

Ursprungligen av joakimd:

Exakt, så tänker jag med. Men jag undrar då.. om den bara har gått en sekund, är man helt körd då? Fan, det gäller och vara rejält snabbt när detta väl händer.

Nej nej, hela processen tar ett antal minuter, och du måste godkänna villkoren innan den börjar uppdatera. Tro mig - du märker!

• Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-30 12:32
Ursprungligen av wunderbaren:

Nej nej, hela processen tar ett antal minuter, och du måste godkänna villkoren innan den börjar uppdatera. Tro mig - du märker!

Jag fick aldrig godkänna några villkor när jag körde min restore? Jag vet dock vilka du syftar på.. men dessa kom aldrig upp för mig..

tror wunderbaren syftade på uppdateringen, inte restore...

1
Bevaka tråden