Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka program/spel tycker du bäst om?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har inte hittat någon disskusion om vilka program/spel som ni gillar bäst. Själv tycker jag Apollo IM som man kan använda msn med är bra att ha. Så som rubriken lyder, skriv ner vad ni tycker bäst om och en liten beskrivning ac programen/spelen

mvh/ Anders

De program som används mest på min iPhone är nog onekligen Sketches, NES, Lights Off och Mines.

Sketches är mitt absoluta favoritprogram, och kostade det pengar så skulle jag gladeligen betala för det. Senaste versionen (0.3) har dessutom kommit med en rad nya funktioner, såsom att kunna byta färg och storlek på penslarna, samt att exportera bilder till kameraalbumet eller maila dem.

Sketches är alltså ett ritprogram, och bara grejen att när man skakar på telefonen så suddas det ut, likt en ritplatta är ju hur kul som helst!

NES vet nog alla vad det är, men för dem som inte vet det så är det en NES(Nintendo)-emulator för iPhone, så att man kan spela gamla klassiska spel som Super Mario Brothers, Zelda och många fler. I senare versioner av programet så kan man även spela spelen i widescreenläge.

Enda nackdelen med NES är att kontrollerna faktiskt är ganska så värdelösa.

Lights Off är ett slags pusselspel som går ut på att man ska släcka alla lampor. Otroligt roligt, och det blir faktiskt ganska svårt efter ett tag. Har för mig att jag har kommit till nivå 12 eller 13.

Mines är en klon av Microsofts Mine Sweeper, eller MS Röj som det heter på svenska. Tror nog att de flesta känner till det.

Ursprungligen av ztaafen:

Mines är en klon av Microsofts Mine Sweeper, eller MS Röj som det heter på svenska. Tror nog att de flesta känner till det.

Ska man vara petig så är så vitt jag vet Minesweeper en klon av ett äldre spel som hette Mines... Dvs det äldsta spel av den typen som jag känner till, det var till X-Windows. Så vitt jag vet i alla fall.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Ska man vara petig så är så vitt jag vet Minesweeper en klon av ett äldre spel som hette Mines... Dvs det äldsta spel av den typen som jag känner till, det var till X-Windows. Så vitt jag vet i alla fall.

Där ser man. Så har man lärt sig något nytt.

Bästa programmet tycker jag är iPoden Helt enkelt..

har en liten fråga angående nes:
hur gör jag för att installera spel? det står att jag ska ladda up dessa till /var/root/Media/ROMs/NES men jag har ingen ROMs katalog i Media katalogen...

kör cyberduck, ska jag bara göra en ROMs katalog och i den en NES katalog och i den sistnämda lägga filen med spelet???

Ursprungligen av lilleskutt:

kör cyberduck, ska jag bara göra en ROMs katalog och i den en NES katalog och i den sistnämda lägga filen med spelet???

Ja.

Förutom de program som jag redan har nämnt så tycker jag att Installer, Summer Board och rSBT är mycket bra program.

hej, en newbie-fråga. finns alla dessa apps och spel att ladda ner med AppTap?

De program som har nämts ovan kan man installera via Installer/AppTapp.

och spelen till nes emulatorn (rom) får du googla efter och sedan lägga in via cyberduck...

rekomenderar först och främst installer som är guld värt men även customize som kan ändra det mesta.
Övriga bra program/spel:
TTR, tap tap revolution (som guitar hero fast för iphone. låtarna kommer ifrån ditt bilbliotek)
Apollo (msn)
Nes
Sketches

1
Bevaka tråden