Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple måste göra mer!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur går det egentligen med Apples kampanj att få folk att gå från PC till Mac? Varje gång det är en keynote snackas det om att någonting fantastiskt kommer att hända! Men om man ser krasst på det - de nya Powerbooks kommer väl inte omvända folk i massor?! Visst uppdaterade iApps...men dom var redan bra, och blev förvisso lite bättre.

Frågan är vad skall till för att få PC-nissarna att byta plattform? Första barriären är alla förutfattade meningar samt att PC/Windows anses som standard. Vad gör man åt detta? Andra steget är faktumet att Pris styr nästa till 100% vid val av dator. Vad görs åt detta?

Vad är Apples ambition? Fortsätta på under 5% eller upp till 20%

Jag tror att om OSX blir tillgänglig för Intel så kommer fortfarande Apple sälja - på grund av unik hårdvara - snygga & smarta burkar etc. Det som hände sist, när Apple släppte kloningen, var ju när Apple hade 20% andel. Andra förutsättningar idag.

Lite tankar efter en keynote...

Jag tror 5% - nivån kommer att gälla även i framtiden faktiskt. Jobs har sagt det tidigare: BMW och Mercedes har inte lika stor marknadsandel av bilmarknaden tillsammans. Jag vet inte om det är tillämpbart på datormarknaden men Apple är ju ett premiummärke med höga priser/marginaler på hårdvara.

Dock så är priserna numera ganska bra..speciellt om man har studentpriser el är skola.

8900 för en iBook 700 + moms
19000 för en fullutrustad PB 12" med SD o maxat minne etc.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: el gringo:
Hur går det egentligen med Apples kampanj att få folk att gå från PC till Mac? Varje gång det är en keynote snackas det om att någonting fantastiskt kommer att hända!

Jag tror du fastnat i Jobs RDF...

Citat:

Men om man ser krasst på det - de nya Powerbooks kommer väl inte omvända folk i massor?!

Det är nog det smartaste Apple kan göra just nu.

Vi vet att de har problem med processorutvecklingen så några superdupersnabba värstingstationära går inte att få fram på kort sikt. Men samtidigt så växer ju försäljningen av bärbara betydligt mera än försäljningen av stationära. Allt fler får upp ögonen för bärbara datorers födelar och väljer det. Så att rikta in sig på att göra planetens coolaste bärbara, både för konsumenter och proffs, är helt rätt.

Citat:

Vad är Apples ambition? Fortsätta på under 5% eller upp till 20%

Ja, vad tror du? Svaret är ganska självklart...

1
Bevaka tråden