Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Serviceställen och AppleCare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-01 21:30

Hej!

Köpte precis en ny iMac via applestore.

Jag planerar att kompletera med applecare innan garantin går ut nästa sommar. Har hört att det skall gå bra? någon som kan bekräfta det?

Om den skulle gå sönder på garanti kan jag då lämna in den till kullander eller måste den skickas till apple?

MvH Bylund

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-01 22:47

Inga problem. AppleCare köps innan första garantiåret löper ut.
Garantiservice tas antingen om hand av butiken där du köpt den (om de är Apple Premium Reseller, vilket jag tror K&K är), eller av en Apple Service Provider som t.ex. MacSupport eller LAN-Master.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-01 22:47
Ursprungligen av Csoft:

Jag planerar att kompletera med applecare innan garantin går ut nästa sommar. Har hört att det skall gå bra? någon som kan bekräfta det?

Du har ett år på dig att aktivera AppleCare Protection Plan, från inköpsdatum.

Ursprungligen av Csoft:

Om den skulle gå sönder på garanti kan jag då lämna in den till kullander eller måste den skickas till apple?

Vanligast är att datorn lämnas in där den är köpt. I ditt fall, skickas den till Apple. Då kontaktar du Apple och då ordnar de budbil som hämtar och sen lämnar tillbaka den till dig efter reperation.

I vissa fall går det bra att ringa Apple och registrera ärendet. Och sedan lämna in datorn på ett serviceställe där du bor.

Om det händer att du behöver lämna in den, ring Apple först oavsett. Det är bra att registrera ärendet hos Apple, så är det avklarat. Om du sen får lämna in på närmsta stället, så när de ringer till Apple så är det redan registrerat och klart.

Jag har sammanställt frågor om service och garanti i denna tråd.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-02 16:58

Misstänkte att det inte gick att bara gå in på kullander

Var just därför jag köpte min förra mac från kullander men nu blev jag för sugen på den nya imacen att det blev applestore 1h efter lanseringen Får bli ett AppleCare till sommaren iaf.

Tack för hjälpen!

//Bylund

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-02 17:49

Kullander är APR och då ska man ta emot serviceärenden. Så gå dit du.
För information, se http://www.apple.com/se/buy/apr/
"När du köper en Apple-dator från en Apple Premium Reseller kan du tryggt veta att samma lokala företag också tar hand om alla dina behov av support och reparationer under garantitiden."

1
Bevaka tråden