Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macworld: Apple TV to be big business

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macworld.co.uk publicerar en artikel som säger att Apple TV kommer bli mer än vad den är idag:

Apple hasn't yet fully-enabled its plans for the Apple TV, and the device will likely generate $1.8 billion in 2009, a report explains.

Seeking Alpha points to three new features it expects will be made available through the device: film rentals, high-definition content and encrypted peer-to-peer internet distribution of content.

http://www.macworld.co.uk/ipod-itunes/news/index.cfm?newsid=19262

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 15:18

Hoppas, Hoppas!

från de apple tv:s som säljs idag eller nya maskiner?

***nvm kunde läsa artikeln nu***

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 15:39

..och alla de som hackat sin Apple-TV kommer bli förbannade då Apple skickar ut nästa programuppdatering....

Intressant kontrast mot ryktena här: AppleTV en flopp och på väg bort?

Ursprungligen av Adrian B:

Intressant kontrast mot ryktena här: AppleTV en flopp och på väg bort?

Jag tror att Apple TV kommer bli stort, kör igång med filmuthyrning och HD filmer så är dom på rätt väg.

Våra älskade filmbolag säljer rättigheterna att distribuera en viss film i olika regioner. Dvs, en nordisk aktör köper distributionsrätten av filmen "Splatter Joe The Movie" för dyra pengar mot en ensamrätt under X år. Detta förhindrar Apple (och andra) att säölja den filmen på vår marknad under samma period.

Detta rättighetssystem hämmar möjligheten att lansera globala tjänster, av juridiska rättighetsskäl alltså, snanare än av tekniska orsaker.

Ursprungligen av wunderbaren:

Jag tror att Apple TV kommer bli stort, kör igång med filmuthyrning och HD filmer så är dom på rätt väg.

Jag tror också på den och som jag skrivit i den tråden hoppas jag inte den försvinner som det där ryktet sa.

Ursprungligen av Torkel:

..och alla de som hackat sin Apple-TV kommer bli förbannade då Apple skickar ut nästa programuppdatering....

Nja, det är ganska stor skillnad mellan AppleTV och iPhone, tro't eller ej Den är i princip en vanlig Mac från topp till tå, så det finns inga speciallösningar som kan ställa till problem. Men det kan vara en idé att avvakta när det kommer en uppdatering, vissa av paketen kan behöva lite modifikationer eller handpåläggning så inget viktigt tas bort (ungefär som 1.1 som raderar AppleFileServer).

1
Bevaka tråden