Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Docka en Macbook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver en ny jobbdator, och är rätt sugen på en Macbook (Pro). Windows för jobb och MacOS för musik... Min arbetssituation kommer förmodligen att radikalt förändras de närmsta veckorna, och jag behöver bli väldigt mobil. Med andra ord skulle ett par dockningsstationer underlätta oerhört. Det enda jag hittar för Mac är den här. Ser ärligt talat ut som ett skämt jämfört med den slicka HP-dock jag har idag... Är det jag eller Apple som missat nåt?

Efter lite Googlande verkar det vara Apple...

Tanken är nog mer att man ska köra så sladdlöst som möjligt. När jag jobbar på min macbook pro så kopplar jag ALDRIG in externt tangentbord, mus, skärm eller nåt sånt. Enda är väl nätverkssladden eftersom vi nu har haft lite strul med det trådlösa där på jobbet (den störs ut av kontorets telestation).. men sånt kör man ju nästan precis alltid trådlöst (samma med tangentbord + mus numera). USB-koppvärmaren iofs.. men den är lättare att koppla in än vilken dockningsstation som helst.

Har aldrig fått upp farten riktigt med laptop-tgb och pekplatta. Känner mej helt handikappad. Dessutom använder en av applikationerna jag utvecklar numeriskt tangentbord ganska mycket.

Får nog bli PC igen...

Men.. även tangentbord och mus brukar man ju köra trådlöst. Jag tror att alla macbooks idag har blåtand. Det är ju självklart en smaksak.. men dockningsstationer gör enligt mig knappt någon nytta i ett modernt kontor.

Iofs sant...

Är bara väldigt bortskämd med att docka datorn, så laddar den batteri, jag har stabilt trådlan (tar ju alltid en stund innan man är uppkopplad mot ett "nytt" trådlöst), bra skärm + mus + tgb, högtalare, seriell, parallel och usb-hårdvara som är aktuell just nu (kan vara rätt mycket prylar periodvis) osv... Kort sagt, alla fördelarna med en stationär, men inga av nackdelarna.

1
Bevaka tråden