Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äventyr: Jakten på dom sista iPhone 1.02

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-09 07:20
Ursprungligen av SenatorN:

Ok, tack så mycket. Får ta och beställa idag då. Vilket är bästa betalsättet? Hur handlar man med google checkout? Jag har letat med vart hittar jag en upplåsningguide till windows?

Lite många frågor nu kanske

Jag betalade med kreditkort. Det är nog snabbaste sättet. De skickar varan inom 24 tim när de har betalningen registrerad. Jag fick också den här Google Checkout. Och det fungerar ungefär som en säkerhetsbekräftelse. Inte säker på vad den gör egentligen. Jag använder Gmail, deras eposttjänst. Så jag bara logga in och bekräfta betalningen. Angående guider för windows, vet jag inte. Har sett här på forumet att andra eftersökt såna guider. Och att det finns någon enstaka som funkar. Kolla i upplåsningstråden som finns i iPhone-forumet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-07 20:34

Jag väntar (förhoppningsvis) på en lur från Los Angeles. Är det någon som varit där under gångna veckan och vet något om tillgången? Jag tänker mig butiker i Beverly Center, Century City eller the Grove.

  • Medlem
  • 2007-10-07 21:38
Ursprungligen av frazze:

Jag väntar (förhoppningsvis) på en lur från Los Angeles. Är det någon som varit där under gångna veckan och vet något om tillgången? Jag tänker mig butiker i Beverly Center, Century City eller the Grove.

Jodå, jag har varit där flera ggr de senaste veckorna.

Beverly Center sålde 39:or redan i slutet av v.39
Century City kan möjligen ha. Där köpte jag sannolikt den sista 38:an.
Men det är inte omöjligt. Det räcker med att de har plockat kartongerna på lagret i "fel ordning". Då kommer plötsligt äldre lurar fram igen.

The Grove var jag aldrig in på, behövdes inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-08 01:48

Tänk om ingen kommer på hur man låser upp en iPhone med 1.1.1. då?
Då kommer många att sitta med en iPod touch och glo.
I bästa fall en iPod Touch.

Nu finns det hopp iaf, the iphone dev team har lyckats med jailbreak på 1.1.1 (lugnar iaf mig eftersom jag antaglien inte får tag på annat än en 1.1.1 ).

  • Medlem
  • 2007-10-09 14:41
Ursprungligen av Micke F:

Mm. Men iPhone och "privat"-importen av densamma har, tycker jag, gjort ett stort hål i det annars hårda regelverket här.

Kanske är det ren och skär avundsjuka (från min sida) över att inte ha en iPhone? (förmodligen) , men borde inte reglerna för annonsering etc gälla även om ansvariga på forumet reser runt i världen och köper på sig telefoner att sälja vidare?

Det är ju uppenbart så att här pågår affärsverksamhet i större skala än vad annars brukar få diskuteras här.
Eller?

/Vän av ordning.

Ställ frågan i Feedback så kan vi ta det där.

  • Medlem
  • 2007-10-09 05:20

Någon som är i USA och kan köpa en 1.0.2 åt mig? Betalar för besväret, men är fattig student så det blir inga fantasi-summor

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-09 11:13

Någon som vet om MA712LL/A är bunden till en firmware? Det är det som står i den ebay-annons som jag har köpt..

Ursprungligen av koze:

Någon som vet om MA712LL/A är bunden till en firmware? Det är det som står i den ebay-annons som jag har köpt..

det är bara artikelnumret för alla iphones 8gb.. står på precis alla kartonger..

det är serienummret som är intressant. finns 6 olika nummer på baksidan. partno. (artikelnummer), serienummer, ICCID nummer, UPC nummer, operatörsnummer och IMEI nummret..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-09 22:01
Ursprungligen av skoggy:

det är bara artikelnumret för alla iphones 8gb.. står på precis alla kartonger..

det är serienummret som är intressant. finns 6 olika nummer på baksidan. partno. (artikelnummer), serienummer, ICCID nummer, UPC nummer, operatörsnummer och IMEI nummret..

Jo precis, men nu har jag inte telefonen här.. Får helt enkelt hålla tummarna. Tack ändå.

Bevaka tråden