Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iMovie 08

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker nya versionen av iMovie verkar sjukt komplicerad. Jag brukade enkelt läsa in film från min video kamera, lägga till kapitel markörer, exportera till iDVD och sen bränna en skiva.
Nu hittar jag varken hur man lägger till kapitel eller hur man delar med iDVD.

Har försökt att kolla hjälp guider och dyl men hittar inget som funkar. När det gäller att dela med iDVD står det till exempel att det under menyn Dela skall gå att välja "Dela med program..." vilket jag inte hittar överhuvudtaget.

Någon som kan bistå med lite hjälp?

Lösningen ligger i att gratis ladda ner iMovie 06!
Jag har installerat Leopard och iLife 08 på min 1.8 GHz Power PC G5. Jag har också laddat ner iMove HD 06, tack och lov. Jag jobbar med DV och det är tveksamt om iMovie 08 är tänkt för DV. DV jobbar med formatet 720*576 Pixels (forntid?)
Jag testade att göra en videosnutt på ca 10 sekunder med iMovie HD 06. 10 sekunder video tar ca 13 minuter att skapa:
"Renderar menyvideoobjekt..." Tid som återstår: 13 minuter". Efter 3 minuter kommer texten "Kodar menyvideobjekt..." När 8 minuter återstår kodas ljud, när 7 minuter återstår visas "Multiplexar och bränner ...". När 6 minuter återstår startar skrivningen till DVD. När 5 minuter återstår "Skrives lead-out". När 4 minuter återstår kommer meddelandet: "Tid som återstår ca en minut". Efter några minuter kommer DVD-skivan ut. Resultatet är OK, men det tar för lång tid, tycker jag.

Någon som har god erfarenhet av DV och iMovie 08 eller en snabbare Mac?

1
Bevaka tråden