Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur är mina iPhones hackade? Hjälp!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är man hemma från staterna och har köpt mina iPhones. Dock köpte jag dom på T-mobile, hackade och färdiga. Jag undrar lite vilket hack jag har? Finns det något enkelt sätt att kolla upp det? Går det att återställa sin iPhone och hacka den själv igen? Känns nästan säkrast så. Telefondelen fungerar förvisso men jag får inte wlanet att funka alls. Står bara "unable to join the network". Vad tycker ni gänget?

Vad menar du med "köpte dom på T-Mobile"?

Jo alltså, jag gick in på T-mobile på broadway och köpte två telefoner. Han visade mig i butiken att det funkade med mitt svenska sim och det gör det. Men när jag pluggar in dem i datorn så är bilderna det enda jag kommer åt och det blir som en portabel hårddisk. Finns det nån bra metod för att bara återställa min iPhone? Kan man inte typ flasha om den manuellt eller nåt sånt trögt. Den hittas varken av iBrickr eller iTunes!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-04 18:12
Ursprungligen av willstedt:

Jo alltså, jag gick in på T-mobile på broadway och köpte två telefoner. Han visade mig i butiken att det funkade med mitt svenska sim och det gör det. Men när jag pluggar in dem i datorn så är bilderna det enda jag kommer åt och det blir som en portabel hårddisk. Finns det nån bra metod för att bara återställa min iPhone? Kan man inte typ flasha om den manuellt eller nåt sånt trögt. Den hittas varken av iBrickr eller iTunes!

iPhone identifieras som en kamera i Windows så att du bara ser bilderna är normalt. Innan du kan använda iBrickr måste du göra "jailbrake" på telefonen. Att telefonen inte hittas av iTunes är dock konstigt. Har du uppdaterat så att du har en iPhone-kompatibel version?

Förstår din förvåning över detta. Blev själv ganska ställd men T-mobile sållde tydligen hackade iPhones. Gött att jag t.o.m fick kvitto på det

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-10-04 18:27
Ursprungligen av willstedt:

Förstår din förvåning över detta. Blev själv ganska ställd men T-mobile sållde tydligen hackade iPhones. Gött att jag t.o.m fick kvitto på det

Om detta stämmer borde det ju vara ett världsscoop eller? Vad fick du betala for telefonerna?

Ja, det är sant. Jag kanske kan tjäna pengar på den nyheten
Har kvittot hemma. Jag köpte dom på torsdagen för 1.1.1 kom ju på onsdagen till NYC och jag var så sugen att jag betalade 600 dollar. Kaske dumdristiskt mycket men jag ville verkligen verkligen ha den. Ska ta kort på kvittot och visa er! Det är roligt

Ursprungligen av willstedt:

Ja, det är sant. Jag kanske kan tjäna pengar på den nyheten
Har kvittot hemma. Jag köpte dom på torsdagen för 1.1.1 kom ju på onsdagen till NYC och jag var så sugen att jag betalade 600 dollar. Kaske dumdristiskt mycket men jag ville verkligen verkligen ha den. Ska ta kort på kvittot och visa er! Det är roligt

JA, gör det Vill verkligen se kvittot!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-10-04 22:20

Om detta stämmer tror jag 99.se kommer bli rejält diggat (via digg.com alltså).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-04 22:23

Kopia på kvitto vill jag verkligen se, blev smått chockad

Det låter minst sagt otroligt. Är du säker på att du inte besökte en återförsäljare (dvs en vanlig mobilbutik) som råkade ha en T-Mobile flagga utanför?

oj oj det kvittot vill jag också se, grymt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 02:08

Detta gjorde ju T-mobile länge, Har det för att det var Leo Laporte på en TWIT eller MacBreak Weekly nyligen som var lite förvånad över samma sak

har det för att det t-mobile hade slagit upp en liten säljpunkt på andra sidan gatan av en applestore

en snabb googling visar att detta som vanligt är gamla nyheter

http://www.mobilemag.com/content/100/340/C13402/

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-10-05 11:37

Man undrar ju vad som händer om man uppdaterar den telefonen och den blir oanvändbar... får man hjälp av dem?

Hur grymt som helst

1
Bevaka tråden