Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur är mina iPhones hackade? Hjälp!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är man hemma från staterna och har köpt mina iPhones. Dock köpte jag dom på T-mobile, hackade och färdiga. Jag undrar lite vilket hack jag har? Finns det något enkelt sätt att kolla upp det? Går det att återställa sin iPhone och hacka den själv igen? Känns nästan säkrast så. Telefondelen fungerar förvisso men jag får inte wlanet att funka alls. Står bara "unable to join the network". Vad tycker ni gänget?

Vad menar du med "köpte dom på T-Mobile"?

Jo alltså, jag gick in på T-mobile på broadway och köpte två telefoner. Han visade mig i butiken att det funkade med mitt svenska sim och det gör det. Men när jag pluggar in dem i datorn så är bilderna det enda jag kommer åt och det blir som en portabel hårddisk. Finns det nån bra metod för att bara återställa min iPhone? Kan man inte typ flasha om den manuellt eller nåt sånt trögt. Den hittas varken av iBrickr eller iTunes!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-04 18:12
Ursprungligen av willstedt:

Jo alltså, jag gick in på T-mobile på broadway och köpte två telefoner. Han visade mig i butiken att det funkade med mitt svenska sim och det gör det. Men när jag pluggar in dem i datorn så är bilderna det enda jag kommer åt och det blir som en portabel hårddisk. Finns det nån bra metod för att bara återställa min iPhone? Kan man inte typ flasha om den manuellt eller nåt sånt trögt. Den hittas varken av iBrickr eller iTunes!

iPhone identifieras som en kamera i Windows så att du bara ser bilderna är normalt. Innan du kan använda iBrickr måste du göra "jailbrake" på telefonen. Att telefonen inte hittas av iTunes är dock konstigt. Har du uppdaterat så att du har en iPhone-kompatibel version?