Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

rengöra chassi

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ju nyss införskaffat en NE2 73:a som är något medfaren. Billig, så det gör ju inte så mycket... Men det är lite småsaker som jag vill ha några tips på!

Längs med den fria röda ytan på väster front, sitter det långa rander av vad jag förmodar är kvarlevor av silvertejp, hur får jag bort det på bästa sätt (utan att repa chassit)?
Jag har redan gjort en pytteliten "rookie-repa" och tänker inte göra fler!

Sedan skulle jag vilja byta ut höger sidopanel (i trä) hur får jag smidigast tag på en sån, och vad kostar den? Ringa Clavia direkt, eller? Har ju köpt den begagnad, så jag har ju ingen ÅF att hänvisa till... Då brukar dom bli kinkiga...

Sist men INTE minst, så följde plattan med OS inte med vid köpet, så jag kan inte ladda hem ljud från Clavias hemsida!!! Hur får jag tag på den? Clavia hänvisar även här bara till återförsäljaren, som i sin tur säger "ring clavia"... Fatta dilemmat...
Fan att allt ska va så krångligt, om jag vill ha en grej och har pengar, vad är problemet liksom?

Jaja, tacksam för svar, som alltid // Peppe

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-04 14:18

Nån typ av rengörings/lösningsmedel som tar bort klistret är väl att rekommendera. Jag vet inte exakt vad som löser silvertejpklister men jag hade testat med diskmedel, t-sprit och bensin i den ordningen. Bensin är kanske inte så snäll mot färgen så testa först nånstans där det inte syns så bra.

Testa matolja eller nåt sånt. Annars finns ju sprej för borttagning av klister, vet dock ej exakt var.
Lösningsmedel är generellt inte bra mot plast.

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2007-10-04 20:54

Ehh, alla filer du behöver för att uppdatera finns ju på Clavias hemsida. Installera OS:et först å sen Sounds på Electro2-sidan.

Ok, tack för svar, nu har jag fått rent chassit med diskmedel. Som ny!
Mårre, du får gärna hjälpa mig vidare, för jag har gjort så här att jag har laddat ner nyaste OS:et, och samplingsbiblioteken, och toolkit grejen för att kunna föra över filerna. Men när jag skulle uppgradera från v.2.0 till 3.04 så bootade inte Norden om efter dumpen så nu står jag utan operativsystem. Det borde ju gå att installera in3.04 iallafall, men tydligen så ska norden boota om av sig själv i slutet av processen, vilket den inte gör... Det funkar inte heller att boota manuellt.

Så jag kommer inte längre än att jag har en synt utan OS och utan ljud... KUL!

Du, eller nån kan väl höra av er om ni fattar vad som är problemet?

// Peppe

¡man kan inte ha riktigt roligt förens den första repan\bukklan\skavanken har uppkommit - glöm inte det :]

\\ känns som om nåt tungt och jobbigt lättar ifrån \ släpper i en då...

ang just rester av allt lös tape~kladd
→ använda just gaffa och upprepat klistra på\dra av\ på ... med en ny remsa
→ då får man ofta bort det \ pajjar inte egenlakken iaf

1
Bevaka tråden