Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med OS till nord electro!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fattar vikten av en tydlig rubrik och skapar därför en ny tråd.

Jag skulle uppgradera från v2.0 till v3.04 (den nyaste på clavias hemsida) och har ingen skiva, men tänkte bara ladda hem filerna och köra ändå.
Sagt och gjort, midikopplar norden till ljudkortet och följer instruktionerna under OS-installationen. När allt verkar klart dyker det upp en text på dataskärmen som säger att "när nord electron resetar så är det nya operativsystemet aktivt. Ha kul! "

Yes tänkte jag, det gick fort. Men den resetade aldrig... efter ett tag så stängde jag av strömmen och startade den igen, och då har den inget OS alls... Testade flera gånger att göra installationen, och har väntat i orimligt lång tid för att se om den rebootar själv, men nej då...

Vad är fel? Har jag missat nåt grundläggande?
Utan OS - inga ljud...

Hjälp!

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2007-10-05 07:35

v2.0 funkade som det skulle innan du börjar uppdateringsförsöken? Hur uppdaterade du OS:et (USB funkar inte men det kanske du kollade först?)? Hände nåt på electrons display (vill minnas att den håller på och räknar och har sig vid överföring)?

Japp, efter en debatt med Clavias websupport så har vi kommit fram till att det, efter installationen när den ska reboota, står "E.4" på displayen... det ska det tydligen inte göra.

E4 är en felkod som betyder "OS erase error. Flash not working properly"

Det blir nog till att lämna in den på service...

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2007-10-05 11:22

Skönt att det verkar lösa sig!

1
Bevaka tråden