Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nes på iphone hackar!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-10-05 16:17

Hej
Jag installerade Nes från install.app.

Men när jag kör det så hackar det nåt så förbenat, både ljudet och själv spelet.

Gör jag nåt fel? Eller är det så det ska vara?

Mitt hackar inte alls iaf. Har inte gjort något särskilt med det heller..

För mig hackar ljudet i vissa spel, bland annat Super Mario Brothers. Vet dock inte vad det beror på.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-10-05 22:21

det vart lite bättre när jag stängde av ifuntastic support files. Men ljudet hackar fortfarande till ibland. Det kommer säkert en uppdaterad version som funkar bättre.

Ursprungligen av knekor:

det vart lite bättre när jag stängde av ifuntastic support files. Men ljudet hackar fortfarande till ibland. Det kommer säkert en uppdaterad version som funkar bättre.

Hur stänger man av iFuntastic support files?

Alla mina roms hackade som fan efter att jag installerat NES och lagt in ett tjugotal roms, knappt spelbart, startade sedan om telefonen och då funkade dem sen.

Dock verkar det ändå som att framförallt ljudet rycker till lite då och då, vet inte om det går att tweaka bort i "preferences" ?

Hur laddar jag ner spel och lägger in de?

Mvh Telefon123

Ursprungligen av Telefon123:

Hur laddar jag ner spel och lägger in de?

Mvh Telefon123

Någon som vet/ kan och har tid att svara ? Jag är också osäker.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-15 01:42

Olika rom'ar funkar olika bra på emulatorer. Många senare spel till NES utnyttjade alla möjliga typer av tweaks och hacks som utvecklarna lärde sig med åren. Sånt är alltid emulatorer väldigt dåliga på då de är programmerade utifrån att funka som orginalmaskinen skulle funka enligt specifikation, inte hur den faktiskt funkade i praktien. Så räkna inte med att alla spel funkar lika bra, vissa funkar antaligen inte alls.

ifuntastic

när jag hakkade min iPhone fick jag rådet från dem att inte installera eller om det ver att jag skulle ta bort ifuntastic för det skapade problem.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-15 09:39

Bara att leta på google "nes rom" borde räcka bra, hur du installerar dom står väl i nån hjälp.

NES på iPhone funkar sådär, det tar ett bra tag att lära sig spela smidigt, om man nu lär sig det ens. Jag blir bara arg och frustrerad att spela NES, borde finnas smidigare och roligare spel, bara Apple kan få tummen ur.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-15 13:20

Håller med, va saknaden av riktiga knappar har gjort att jag inte orkat bry mig om NES emulatorn, tvspel ska ha knappar, hehe.

1
Bevaka tråden