Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Albumvyn; sortera Artist>Album (år)?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-05 23:36

Hej! Min fråga är om det finns något sätt att, likt iTunes, ändra Touchs sorteringsstandard när det kommer till musik?

Tänk er att jag går in på musik på Touch och väljer albumsvyn. I dagsläget sorteras albumen efter albumens namn.

Det jag vill ha är att när man trycker på albumsvyn, då får man fram en lista med albumen sorterade efter först artist, och sen efter år!

Såhär alltså:

U2
Achtung baby
How to dismantle...

Går detta att ordna, eller är jag (rättare sagt min pappa, han som frågar) körd?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 19:01

det simplaste sättet att kringå det problemet är väl enklast att döpa albumet till "årtalet titeln" så det t.ex blir "2002 - Dubbelosth" etc. kanske ser lite tråkigt ut, men det kan ju ses som en fördel att ha årtalet i titeln.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-07 16:09

Han löstet själv med hjälp av taggar i iTunes, återkommer sen med lösningen!

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-21 16:52

Undrar om det presenterades någon lösning? Blir irriterad på att alla album kommer i alfabetisk ordning ist. för efter år.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 09:23

ändra taggarna till lämplig titel så skall det fungera.
om du högerklickar på en låt och väljer visa info så skall du under en flik i iTunes kunna ändra taggarna under "sortering" -> "sortera som"

istället för att sortera efter album namnet kan du helt sonika välja att skriva in 01 istället för albumtiteln på det album du vill ska vara först, 02 på den andra osv. albumtiteln förblir densamma, det är bara sorteringen i iPod/iTunes som ändras.

1
Bevaka tråden