Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn vägrar boota Mac OSX efter installation av Boot Camp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har stora problem med min iMac efter installationen av Boot Camp. När jag försöker starta upp den i OSX får jag ett meddelande (på ett antal språk) att jag måste starta om datorn. Jag kan starta upp den i Windows men varje gång jag väljer att starta upp den i OSX får jag meddelandet att jag måste starta om datorn.

Samma sak händer när jag försöker starta från installationsskivan. Jag har testat allt jag kan komma på, starta med C nedtryckt, alt nedtryckt, T nedtryckt samt resetta prom.

Jag har en bootbar backup på en extern firewire hårddisk men vet inte hur jag ska kunna boota från den.

Någon som har några tips ?

Senast redigerat 2007-10-06 16:13
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-06 22:56

Håll ner alt-knappen när du startar så kan du välja vilket system du vill starta på.

Har testat det massor av gånger. Firewire disken dyker inte upp så jag testade att starta upp från installations CD'n men men hur jag än gör kommer så kommer det bara upp att jag måste starta om datorn. Det är som om jag kommit in i en evig loop.

Kan man inte tvångsinstallera från installationsskivorna ?

Börjar bli lite desperat.......

Installerade du Windows på "rätt" disk under installationen? Så du inte sabbade hela din OSX "del"..

Ja det är jag rätt säker på, skapade en partition på 32GB och var noga med att välja den när jag installerade.

Funkar igen, fick tips att starta med shift-tangenten nedtryckt (safemode) då startade den upp och jag kunde starta om den som vanligt efter det.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-12 00:41

Skönt att det löste sig!:d

1
Bevaka tråden