Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk autocorrection

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För det första vill jag bara säga tack för SweKeys etc!
Problemet är att jag inte villl ha menyerna på svenska, jag vill bara ha en svensk ordlista med autocorrection och åäö, går detta att lösa i dagsläget?

Tack på förhand!
Djungelmums

EDIT Oj! Såg nu att ni håller på med detta. Kanske kan få redo på status istället?
Tackar som sagt igen för detta arbete ni lägger ner och låter oss ta del av gratis! Ni gör denna värld till en bättre plats!

Senast redigerat 2007-10-06 18:21
  • Medlem
  • 2007-10-06 18:33

swephone är klart och finns gratis på ifun.se?

Är svenskt autocorrection inkluderat i SwePhone?

Dessutom sade jag att jag inte ville ha svenska menyer, jag vill bara ha tangentbordet och ordlistan

Tack för svaret iaf.

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-06 20:54

Dra igång Cyberduck.
Kopiera de 2 mapparna som följer med SwePhone rätt i rooten och ersätt allt.

Svenska ordlistan kommer nu fungera bra. Det är många ord som den inte tycks felkolla och då och då föreslår den ett dumt ord när man skrivit rätt.

Iallafall.. jag testade först att bara kopiera över mapparna enligt instruktions-txt filen men då felkollande den både på svenska och engelska.. och dummade sig rejält.
Men som sagt.. kopiera över rubbet så gick det bra.
Dock crashar programmet när man skriver flera åäö o följd.

Ok tack!
Är det "ryska" skrivbordet eller det andra?

Tack återigen!

SwePhone-filen innehåller svenska menyer, svensk nummerformatering, svenskt tangentbord och svensk ordbok. Det finns installationsanvsiningar för att installera hela paketet, eller de olika separata delarna.

SwePhones inkluderar inte det "ryska" tangentbordet.

/c

Tack tack för svaren! Märkte ganska snart efteråt jag hade postat att man kunde plocka vad man ville ha.
Är det så att om man skaffar det "ryska" tangentbordet så funkar inte svenska autocorrection:en?

Tack på förhand!
Djungelmums

Jag har den autokorrektionen som följer med Swephone. Problemet är att varje gång man skriver ett ord som innehåller å ä eller ö så har ordet som den föreslår bara versala å ä ö. Till exempel om jag skriver "blödq" när jag menar blöda, så föreslår den "blÖda". Går det att fixa?

Har du det "ryska" tangentbordet, alltså det med åäö på samma sida som alla andra bokstäver när du använder SwePhones autocorrection?

MVH
Djungelmums

Nä, jag har åäö bland specialtecknena.

Upplever du eller nån annan samma sak? (det jag skrev igår, ovan)

1
Bevaka tråden