Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imac->panasonic th-42px70

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-06 22:35

ska köpa en imac nu när leopard kommer ut, blir en switcher i slutet av månaden alltså, bara att gratta mig :cool:, hur som helst så funderar jag på att koppla imacen till tv:n (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=160374) genom hdmi så jag vet inte riktigt vilka adaptrar jag ska köpa och om det spelar någon större roll om man köper den dyra hdmi sladden från nån tuff affär eller den billigare varianten från clas ohlson, sladden ska vara ungefär 10 meter lång samt om jag kommer få ljud ur tv:n från datorn genom hdmi sladden, hoppas ni förstår!;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 23:06

Du har bara en adapter från din iMac och det blir en mini dvi till dvi. Sen får du köpa en kabel som är Dvi till hdmi.

Dock kommer du inte får något ljud till din tv där igenom. Det får du lösa med en ljudsladd.

När kabeln skall vara lite längre rekomenderas det att köpa en lite dyrare. Då en kabel ifrån classe inte är skärmad till 100%. Korta sträckor är det skit samma.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-06 23:29

jaha, men märker man stor skillnad bildmässigt mellan hdmi och vga då? för de blir ju några slantar billigare med en 10m vga sladd istället, eftersom det ändå blir att dra annan sladd för ljud

1
Bevaka tråden