Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod helt död?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-07 14:31

Hej.
För en vecka sedan ungefär när jag skulle ta upp Ipoden ur väskan och lyssna på musik så hänger den sig när jag skulle byta spår. Det går inte klicka på något...Men efter en liten stund så kommer det upp en ruta som jag inte kommer ihåg exakt vad det stod....Men något i stil med: "Du behöver återställa din Ipod. Koppla in Ipoden till en dator och öppna I-tunes" Jag tänkte bara "Åhhhh...." Så jag höll in Menu och mitten knappen för en omstart. Den startar om och eftersom jag har Linux på Ipoden (använder det inte.) Så kommer jag till start menyn och jag väljer att starta Standard OS'et Den startar och jag börjar lyssna igen och det fungerar bra tills jag skall byta låt. Då händer samma sak igen....Då Startar jag om den och stänger av den med en gång igen och lägger ner den i väskan. När jag kommer hem så stoppar jag i Ipoden i Datorn för att återställa den....Men då startar inte Ipoden över huvudtaget....Då trodde jag att Batteriet hade tagit slut så jag Lämnar I-poden I datorn för att ladda Men det hjälper inte. Den startar fortfarande inte...Varken Med eller utan sladd till datorn det hjälper inte att hålla inne Menu och mitten knappen (det händer inget.) Den verkar vara helt död.

Garantin har gått ut så det skulle kosta mig 1200:- att laga den. Så jag undrar ifall det finns något jag kan göra för att laga den själv?

P.S. Jag har hafft Linux på Ipoden länge och jag har inte använt det på mycket lång tid. Så jag tror inte att det har med felet att göra.

//Kalf

• Medlem
  • 2007-10-18 18:14

Ingen som har någon idé?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 20:18

Detta kanske låter lite oseriöst men det har faktiskt funkat. Testa att släppa ipoden i golvet från ca 1 dm. (funkar förståss inte om det är ett mjukvarufel men om det är hårddisken så kanske det hjälper).
Jag hade ungefär samma problem ett tag och det löste jag genom att formatera om ipoden och körde den via min mac istället för pcn. Möjligheten kanske inte finns för dig men testa att med en kompis/bekants dator bara för att kolla om det hjälper.
Kan även ha med att den annvänds som extern eller är för full, det leder till att den får för mycket att synka så den hänger sig. Lämna alltid några gigabit ledigt från max, står i handboken på apples hemsida.

1
Bevaka tråden