Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken raderades...hjälp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt och uppdaterade min adressbok eftersom jag hade tänkt synca med min iPhone som kommer till mig idag.

Helt plötsligt hänger sig skiten. kör commando + alt+ esc.
Ser att varken mail, adressbok, safari svarar.. Avslutar safari och mail. Adressboken börjar fungera igen.
När jag tar upp aplikationen ser jag att alla min kontakter är borta...

Misstänker att jag inte har någon vettig backup på detta. Främst eftersom jag aldrig har haft problem med någon mac innan...
Snälla snälla snälla säg att då går att få tillbaka allting på något sjukt sätt..!!?

Detta är katastrof.. över 150 kontakter som jag inte har något sätt att nå.. Min nuvarande mobil är i princip tom..

Verkligen hjälp!!

Detta är ingen hjälp för dig (snarare salt i såren) men för den som läser det här och tänker "Hjälp, jag har ju inte heller någon backup av min adressbok." så kan jag rekommendera att man då och då använder funktionen för att ta en backup i Adressbok, Arkiv -> Säkerhetskopiera Adressbok..., speciellt innan man börjar synka sina kontakter.

För dina problem, zootabletten, har jag däremot inget bra svar. Om du kollar på filen AddressBook.data som ligger i hem -> Bibliotek -> Application Support -> AddressBook (~/Library/Application Support/AddressBook/), är den filen liten eller stor?

Förhoppningsvis har jag backup på någon lös hd någonstans.. Problemet är att jag inte har någon dator att stoppa in den i längre..

AddressBook.data är 8 k och jag misstänker att det räknas som en liten fil..

De som inte har gjort backup, gör det nu.
Jag jobbar med mac 8 timmar om dagen och jag är inte dum i huvet.. Det kändes som fucking Joe Labero in the house.. Allting bara försvann..
Fan jag som litade 100% på mac...

Dagen fortsätter med b-puckar för min del... Iphonen är en av de senare vilket innebär att den funkar lika bra med mitt tele2 abonemang som min gymnastiksko.. i nu läget då...

Har du någon fil som heter "AddressBook.data.previous" i samma sökväg som Adrian pekade dig till? I såna fall, är den större? Om så är fallet, ta först en kopia på hela mappen alla filer ligger i (kan inte var nog för säker) och döp sedan om, eller flytta filen "AddressBook.data" någon annanstans. Prova sedan att döpa om "AddressBook.data.previous" till "AddressBook.data" och starta adressboken igen.

Tyvärr fungerade det inte.
Det ända som hände va att apples huvudkontor försvan från adressboken

Får helt enkelt hoppas på att jag har någon gammal säkerhets kopiering som ligger och skräpar.

En arbetskamrat kom och piggade upp mig ännu mer precis.

Vad är värre än att inte ha en iPhone alls??
- Att ha en iPhone med 1.1.1.....

Roligt, härligt...

Nu har jag varken kontakt info eller en iPhone som fungerar. En jävla bra dag

Ursprungligen av zootabletten:

Nu har jag varken kontakt info eller en iPhone som fungerar. En jävla bra dag

Vissa gånger känns svordomar faktiskt befogade

1
Bevaka tråden