Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hammond X-5 Hjälp!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet var jag kan få tag i lösa begagnade tangenter till en Hammond X-5?

sticker in med en oprövad men kvalificerad gissning:
www.svenskahammond.se

// Peppe

nja inte säker på att de är särskilt hjälpsamma på den punkten men däremot kan ju http://www.tonewheelgeneral.com/ vara en bra sida att prova visserligen från amerikatt men bra dollarpris och småttigt paket blir inte dyrt..

Ej säker på om det är samma tangenter som sitter på T-100 / L-100 men till de modellerna finns det tangenter.. tänk dock på att varje tangent du köper till din fejkhammond är en tangen som inte kommer en äkta hammond till glädje.. så lite synd är det ju

Jovisst.

Köpte denna på Tradera och den är ombyggd till dragspels tangenter?? för en billig penning så jag tänkte förbarma mig och få den i spelbart skick igen.
Tack för tipsen men det var som du sa Kuremyr1 att Svenska Hammond inte hade delar, men dom tipsade om en kille som ville sälja en "billigt" som kunde bli reservdel.

Ok, är själv lite sugen på en X5 eller allra helst en L-100P men känns som om det inte är riktigt rätt att lägga pengar på det nu få man redan sitter på en L-122

Har nu fått tag i delar så det räcker ;o) Underbart med folk som samlar på allt möjligt så att såna som jag kan få tag i "omöjliga" delar till det mesta.

1
Bevaka tråden