Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac == droger?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-10-10 07:29

Nu har jag varit alltime switcher i 2 veckor. Efter 10 år med Linux & 12 år med windows får man väl säga att jag är en "van datoranvändare" (vi systemutvecklare är ofta det).

Såhär långt måste jag säga att jag alltjämt svävar på små moln. Arbetet på torpet står stilla, sambon gnisslar tänder, barnen har ingen att spela fia med för jag sitter i det bleka skenet vid min mac mini och utforskar cocoa, filemaker, iweb, imovie ... allt allt allt. En ny dimension av insikter för att göra cybervärlden till en bättre plats finns där bortom horisonten - jag VET det...

Om man blir singel på grund av sitt mac-ägande, finns det någon man kan stämma då?

Nej, men du kan ju döpa din Mac till Lotta.

Eller varför inte Lisa?

Ursprungligen av thevil:

Nej, men du kan ju döpa din Mac till Lotta.

Ursprungligen av el gringo:

Eller varför inte Lisa?

Det heter väl dessutom Steve's dotter ?

---Känner mig som The Rabbits i spelet Ray-Man and the ...Bunnies...
ni vet de som stirrar och utbrister ARRRRRRHGHGGGGHHH!

Exakt - skaffa ett par iMacs till sambon och barnen. Sätt upp Airport Extreme nätverk hemma. AppleTV till TV:n. iPhones till dig och sambon. Nanos till barnen. iPod Hifi som ni har med på utflykterna och som barnen kan ha på vardagarna. Apple .mac familjekonto också såklart.

...sen är du som vi andra

• Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-10-10 10:19
Ursprungligen av Björnström:

Exakt - skaffa ett par iMacs till sambon och barnen. Sätt upp Airport Extreme nätverk hemma. AppleTV till TV:n. iPhones till dig och sambon. Nanos till barnen. iPod Hifi som ni har med på utflykterna och som barnen kan ha på vardagarna. Apple .mac familjekonto också såklart.

...sen är du som vi andra

Ha Ha - härligt att höra att mina symtom är helt "normala" för en nykläckt mac-o-man

Vadå ger inte alla Mac-ägare sina datorer som tjejnamn?

Det trodde jag också, min dator heter Wall Winther efter berlinmurenkvinnan.

Ursprungligen av elwiz:

.. jag sitter i det bleka skenet vid min mac mini och utforskar cocoa, filemaker, iweb, imovie ... allt allt allt. En ny dimension av insikter för att göra cybervärlden till en bättre plats finns där bortom horisonten - jag VET det...

Vänta bara till fas 2 i beroendet - när du kan tekniken och istället börjar hårdsurfa på 99mac.se, Appleinsider, Thinksecret och dylika siter, i jakt på konceptuella nyheter om Apples patent, spionbilder på nya produkter, pre-views på beta-versioner av nästa OS X.

1
Bevaka tråden