Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod touch jailbreakad!

Tråden skapades och har fått 201 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Saknar Springboard.app

Ursprungligen av MaxxUS:

KAAAA-TJING!
Yup, Nu e allt bra igen......pust!
Lite krux med Maps men det löser sig sa kärringen när hon sk_t i vasken!

Äntligen ett litet plustecken i övre hörnet!

Det börjar bli lite kyligt i Oklahoma!

Det tog några vändor och lite svordomar, men nu funkar det till slut!

Lyckats få över appsen, men när jag skulle lägga över N45AP.plist i /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/
så visar det sig att jag inte har någon SpringBoard.app

Nått tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 17:57

Jag har också lyckats Jailbreaka min Touch med hjälp av guiderna, inte ett enda problem!
Allt gick som en dans!

Får dock inte riktigt mail-applikationen att funka med mitt POP3-konto.
När allt är inställt och klart får jag tillbaka ett meddelande att den inte gillar certifikatet som används...

Någon som stött på detta och har en bra lösning?

//Loka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 20:58
Ursprungligen av Loka:

Jag har också lyckats Jailbreaka min Touch med hjälp av guiderna, inte ett enda problem!
Allt gick som en dans!

Får dock inte riktigt mail-applikationen att funka med mitt POP3-konto.
När allt är inställt och klart får jag tillbaka ett meddelande att den inte gillar certifikatet som används...

Någon som stött på detta och har en bra lösning?

//Loka

Hittade en lösning i inställningarna för Mail.
Valde att inte använda SSL och nu fungerar det klockrent!

  • Medlem
  • 2007-11-05 18:52

Låter som att man ska låta podden vara som den är. Tänkte Jailbreaka den, men när man läser alla problem som uppstår så får det nog vänta. kommer kanske uppdatering på den. Om man nu skulle göra det, hur blir det med podden om de skickar ut en uppdatering på den.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-05 20:07

vill bara bidra med ett tips för de problem jag stött på tidigare..

Innan skrev jag om problem med jailbreak för att jag ej kom in på toc2rta hemsidan.. problemet visade sig vara hos min mac.. dvs när jag delar ut internetet genom macens airport.. kör ni på ett vanligt routernätverk så kommer ni inte att ha problem med något alls!

Sen har väl många problem med att slänga in iPhone program! tips, kör iJailbreak! automatiserat och fungerar verkligen felfritt (gjort det flera gånger och inga problem alls!) sedan är det ju lättast att installera installer.app för att sedan därifrån installera resten av programmen man vill ha! så som summerboard o s v! DET ABSOLUT smidigaste sättet!

mina 0,5 öre!

MVH / Denis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 20:42
Ursprungligen av Peace:

Låter som att man ska låta podden vara som den är. Tänkte Jailbreaka den, men när man läser alla problem som uppstår så får det nog vänta. kommer kanske uppdatering på den. Om man nu skulle göra det, hur blir det med podden om de skickar ut en uppdatering på den.

Vilka problem syftar du på? Jag har aldrig stött på ngn som har haft oöverkomliga problem... Skulle man välja att uppdatera sin ipod när en ny firmwareversion kommer så kommer den inte att bli brickad... Är man orolig är det ju bara att resetta den innan men kommer antagligen inte att hända någonting alls (förutom att du blir av med dina program och sådär)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-12 09:42

coolt! hur fixade du kalenderfunktionen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-12 09:48

Finns det någon fungerande länk till tutorial till mac? Eller någon som vill ge en liten instruktion?

måste man äga en Iphone för att kunna plocka in t.ex. pluset i kalendern som MaxxUS, och liknande..
Eller så kanske det finns en fin liten själ där ute som vill tjäna en fika eller smörgåstårta!? haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-12 10:25
Ursprungligen av rosen888:

måste man äga en Iphone för att kunna plocka in t.ex. pluset i kalendern som MaxxUS, och liknande..
Eller så kanske det finns en fin liten själ där ute som vill tjäna en fika eller smörgåstårta!? haha

Nej det verkar ganska enkelt
http://www.tuaw.com/2007/10/11/hack-enable-adding-calendar-events-on-your-ipod-touch/

(du behöver inte bjuda mig på fika)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-12 10:35
Ursprungligen av rosen888:

måste man äga en Iphone för att kunna plocka in t.ex. pluset i kalendern som MaxxUS, och liknande..
Eller så kanske det finns en fin liten själ där ute som vill tjäna en fika eller smörgåstårta!? haha

iphones applikationer finns för nedladdning, och ja e nog lite långt borta för en fika, men jag kan ju alltid slå dig en tanke vid morronkaffet imorrn!

haha okej! tackar för svaren!

Men hur stor är chansen att det blir en låsning i nästa uppdatering!? finns den chansen??

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-12 14:10
Ursprungligen av rosen888:

haha okej! tackar för svaren!

Men hur stor är chansen att det blir en låsning i nästa uppdatering!? finns den chansen??

Ja den chansen är nog ganska stor...

Har min jailbreak'ad nu med Maps, Weather, och alla iPhone apps.
Fungerar hur bra som helst!

Nån som har tips på bra apps som man ska testa?

Ni som lyckats jailbreak'a ! Sitter ni på PC eller Mac?
Skulle vara tacksamt om någon som lyckats med mac, hjälpa mig med det?
Har lite problem när det kommer till Terminalen.

Jag finns online på
[email protected]

Ursprungligen av daniels:

Ni som lyckats jailbreak'a ! Sitter ni på PC eller Mac?
Skulle vara tacksamt om någon som lyckats med mac, hjälpa mig med det?
Har lite problem när det kommer till Terminalen.

Jag finns online på
[email protected]

har du följt http://www.touchdev.net/wiki/Jailbreak_Guide?

edit: Såg precis att du gjorde det.

Åh jag är så sugen på att göra likadant med min men jag är skraj för att den kommer braka ihop vid nästa uppdatering...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-12 19:33

To brick or not to brick, det e inte frågan!

Det enda som kan hända vid nästa uppdatering e att jailbreaken och applikationerna försvinner! MEN....om nästa uppdatering inte innehåller en editable kalender, notes eller nåt som kraftigt imponerar mig så tänker jag fan i mig inte klicka på uppdatera!:cool:
Det som hände med iTelefonerna vid 1.1.1 uppdateringen e detta, folk med simfria (dvs knäckta för en annan telefonoperatör) fick sina telefoner låsta och dom som enbart hade jailbreakat och installerat tredjehands mjukvara fick ett sprillans nytt operativsystem.
(nåja, ett lite bättre operativsystem då!).
PLUS, att om du verkligen vill uppdatera nästa gång pojkarna på Apple slänger upp en ny "Bugfix" så e de bara att köra en Restore från Itunes så e allt det roliga borta!

Ursprungligen av Andreas Th:

Åh jag är så sugen på att göra likadant med min men jag är skraj för att den kommer braka ihop vid nästa uppdatering...

Det är väl bara att köra en återställning till 1.1.1 innan du uppdaterar isåfall?

MaxxUS, såg att du satt på mac.
Följde du denna guiden?
jag försöker med den, men får problem rätt tidigt. Schysst om du skulle kunna hjälpa lite?

tack för övertalan, here I go

Ursprungligen av Andreas Th:

tack för övertalan, here I go

Hur går det för dig?
Jag tänkte också ta mig för att göra en jailbreak men jag försöker hitta en bra guide. Finns flera men velar mellan vilken jag ska följa

Och försöker hitta alla iPhone apps, har en del men vet inte vilken version dom är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-12 21:33

Tjoho!!

iPod Touch 1.1.1 jailbreakad och klar!

Installationsguide http://www.touchdev.net/wiki/Jailbreak_Guide

Med lite hjälp från inläggen på Mac Rumor Forum om iPod Touch http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=113

iPhoneprogra finns lite överallt. Den här bloggaren skriver vad han vet om det. http://www.botgod.net/.

Färdighackad!

Nu kan jag hitta till Inlife med Touchen!

/signed

Ursprungligen av Axel von Matern:

Tjoho!!

iPod Touch 1.1.1 jailbreakad och klar!

Installationsguide http://www.touchdev.net/wiki/Jailbreak_Guide

Med lite hjälp från inläggen på Mac Rumor Forum om iPod Touch http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=113

iPhoneprogra finns lite överallt. Den här bloggaren skriver vad han vet om det. http://www.botgod.net/.

Färdighackad!

Nu kan jag hitta till Inlife med Touchen!

/signed

Nice! Tackar för länks

Ursprungligen av Gawy:

Hur går det för dig?
Jag tänkte också ta mig för att göra en jailbreak men jag försöker hitta en bra guide. Finns flera men velar mellan vilken jag ska följa

Och försöker hitta alla iPhone apps, har en del men vet inte vilken version dom är.

Jag följer denna:
http://www.touchdev.net/wiki/Jailbreak_Guide
Tycker den känns bra!

Har precis kommit förbi installer.app

Svettas lite

Ang. Kalender-hacket. Hur redigerar man en .plist fil om man sitter på PC.
Det blir bara massa konstiga tecken för mig i div text-redigerare.
Nån som vet?

Ursprungligen av akahumlan:

Ang. Kalender-hacket. Hur redigerar man en .plist fil om man sitter på PC.
Det blir bara massa konstiga tecken för mig i div text-redigerare.
Nån som vet?

Det där hade jag också problem med tills jag upptäckte att man inte behöver ändra i .plist-filen alls.
I stället kan man helt enkelt starta Installer på touchen så finns det en en uppdaterare till kalendern där (har för mig det var under Tweaks).

Ursprungligen av thomasti:

Det där hade jag också problem med tills jag upptäckte att man inte behöver ändra i .plist-filen alls.
I stället kan man helt enkelt starta Installer på touchen så finns det en en uppdaterare till kalendern där (har för mig det var under Tweaks).

Ah smidigt värre. Man tackar

Tips, hoppa till " Trip1PogoStick Manual Install" efter steg 27.
steg 28-33 fungerar inte så bra på touchen

jag får inte ssh att fungera.
poden är jailbreakad och independence säger att ssh är installerat men terminalen säger "no adress associated with nodename".
någon som har en ide?

är det något man behöver göra på macen för att få i gång det eller kan det vara routern som bråkar?

Bevaka tråden