Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikansk adapter !!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-10 16:24

Har fått tag på en mobius sequencer från USA fast en 12 v adapter följde med som inte passar
här.Har en konverteringsbox som jag fick ifrån japan till en annan synth som passar denna adapter.
Nu till min fråga vågar jag koppla in den i vägguttaget utan att kortsluta min sequencer.

på konverteringsboxen står det travel inverter 220-240 v / 35w

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-10 16:31

Om det 12V in som seq.en vill ha så är det bästa nog att gå till kjelle eller classeO och köpa sig en 12V adapter för 79:-. Så slipper du trassla med omvandlare och sånt..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-10 16:58

Tack zthee, jag sticker iväg ock köper en då.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-10 17:45

kommer hem glad ifrån claes och med en 12 v ac adapter och nej så passar inte änden på kontakten sequencern.
Får kanske använda konverterings boxen ifrån kina ändå till min 12 v adapter ifrån USA.
Frågan är bara som det är ok att koppla in till vägguttaget.På konverteringsboxen står det
For Europe
input 220 - 240 v output 100v ac
Nån som vet om den konverteringsadaptern går att använda ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-10 18:53

Ah. Surt att det inte passade.

Det borde funka med konv.boxen.

Annars kan man ju med en sockerbit och en avbitartång operera fast den gamla hanen på den nya trafon..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-10 19:09

Zthee tycker också konverteringsboxen borde fungera fast jag har inte vågat koppla in den och mobious till vägguttaget ännu.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-11 15:30

vad jag läst borde det fungera MEN det är mycket bättre att du skaffar en adapter gjord för våra uttag och spänningar. Om själva anslutningen mellan adpatern och Mobius inte stämmer så kan nån med nödvändig kunskap snabbt byta denna till en korrekt. Dessa små pluggar finns på t.ex. kjell.com eller Clasisjön.

Se bara till att få tag i en adapter som lämnar tillräckligt med ström.
Detta står i specifikationen till ersättningsadapter respektive Mobius.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-11 21:15

Tack för alla svar, konverteraren fungerade.

1
Bevaka tråden