Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmer - hur kompirmerar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-10 19:45

Jag har ett par avsnitt som jag vill få in till min Iphone. Det är bl.a. Heroes och även Las Vegas i .avi format. Vilket program använder jag, gärna gratis, så jag kan få in dessa på min Iphone och så dem lägger sig rätt under /Filmer? Hur gör ni? Vilka program finns det?

Konvertera dem med iSquint och lägg sen in dem i iTunes-biblioteket.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-10 19:54
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Konvertera dem med iSquint och lägg sen in dem i iTunes-biblioteket.

Skärmstorleken för Ipod och Iphone är ju inte samma, men det kanske inte har någon betydelse?

Det är ingen fara att det står iPod. Skärmarna kommer ju ändras i storlek och du vill väl också se dem på datorn? Då vill man gärna ha så bra kvalitet som möjligt. iPhone klarar av detta:

Citat:

Video formats supported: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 3.0 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

640x480 pixlar är alltså största storleken du bör använda (klicka på avancerat-knappen för att ändra det). Annars är det ju 480x320 pixlars storlek som gäller.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-10 20:52
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det är ingen fara att det står iPod. Skärmarna kommer ju ändras i storlek och du vill väl också se dem på datorn? Då vill man gärna ha så bra kvalitet som möjligt. iPhone klarar av detta:
640x480 pixlar är alltså största storleken du bör använda (klicka på avancerat-knappen för att ändra det). Annars är det ju 480x320 pixlars storlek som gäller.

Okej, då förstår jag. Och sista frågan, det står att den stödjer H.264 och då kan jag kryssa i den rutan med för bättre kvalité?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-10 22:27

Finns det något program som bränner in undertexter samtidigt som man converterar filmen till iphone fortmat... Detta hade ju varit kanon....

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-10 22:56
Ursprungligen av peter76:

Finns det något program som bränner in undertexter samtidigt som man converterar filmen till iphone fortmat... Detta hade ju varit kanon....

i Handbrake kan man lägga in text, men då från en DVD skiva eller VIDEO_TS mapp. Jag har inte hittat nåt program på Maccen som kan bränna in undertexter på t.ex. xvid filer.
Jag får göra det via Windows nu.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-10-10 22:57

Submerge fixar det åt dig. Funkar kanon.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-10 23:10
Ursprungligen av akesson:

Submerge fixar det åt dig. Funkar kanon.

Ah lysande! Tack!

Ursprungligen av akesson:

Submerge fixar det åt dig. Funkar kanon.

En fundering över Submerge, bränner det in undertexterna permanent eller går de att stänga av och slå på efteråt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 12:48

Är det någon som vet någon bra torrent sida när man kan ladda ner färdiga filmer och serier till iphonen? Som redan är omgjorda.

Ursprungligen av BAsted:

Är det någon som vet någon bra torrent sida när man kan ladda ner färdiga filmer och serier till iphonen? Som redan är omgjorda.

Eftersom vi inte pratar om sånt här så får du söka efter sånt själv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 07:47

Detta verkar skoj! Detta ska jag prova på min nyinförskaffade iPhone.

1
Bevaka tråden