Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AAC till AIFF??

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis uppdaterat itunes. Kan man fortfarande konvertera
till MP3? Hur konverterar man AAC till AIFF?!
Säkert en korkad fråga...vilken soppa....

Citat:

Skrevs ursprungligen av kartan
Kan man fortfarande konvertera
till MP3?

Ja.

Citat:

Hur konverterar man AAC till AIFF?!

Varför vill du göra det?

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 09:06
Citat:

Varför vill du göra det?

För att bränna en vanlig musikcd, antagligen...

• Medlem
  • 2003-05-07 09:08

Du kan t.ex droppa en AAC fil på Quicktime och sedan välje Exportera till Aiff..

Ett annat alternativ om du skall konventera många är: inställnigar i iTunes.. välj importera/importera med Aiff-kodare.. markera sedan dom filer du skall konventera. och välj 'Konventera markerat till Aiff' i avancerat menyn i iTunes (ganska självinstruerande)

Citat:

Skrevs ursprungligen av carma

Jo, men du som användare behöver inte konvertera musikfilerna manuellt. Det gör itunes automatiskt åt dig när du ber programmet att bränna en musik-cd.

• Medlem
  • 2003-05-07 09:10
Citat:

Det kan du göra i Toast, Jam eller iTunes utan att först konventera till Aiff..

Kanon. Jag kör hårt. Tackar!

Om man nu vill konvertera AAC till AIFF av någon annan anledning (t.ex för att använda det i ett sequencer program) så är det bara att välja AIFF som kodare i iTunes och välja "Konvertera markeringen".

Eller är den funktionen inte möjlig?

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 10:51
Citat:

Jo, men du som användare behöver inte konvertera musikfilerna manuellt. Det gör itunes automatiskt åt dig när du ber programmet att bränna en musik-cd.

Det beror iof på vilken maskin du kör på.

Jag har fått dåliga bränningar på allt jag försökt köra utan att konvertera till AIFF först. (det funkar att bränna men ljudet har haft massor av "glitchar" (avbrott).

Men jag har iof bara en PB G3/333...

I iTunes har jag ställt konverteraren på AIFF (44.1kHz, Stereo) och sen är det bara att markera de låtar du vill konvertera. (om det inte är ändrat i 3:an)

Citat:

I iTunes har jag ställt konverteraren på AIFF (44.1kHz, Stereo) och sen är det bara att markera de låtar du vill konvertera. (om det inte är ändrat i 3:an)

I 3.an är det inte ändrat i alla fall, jag kan inte tänka mig att det skulle vara ändrat i 4:an, men jag är inte "hundra"

1
Bevaka tråden