Skrevs ursprungligen av Martin Björnström Definitionen på störst kan man säkert argumentera - men är det inte mängden inlägg och diskussioner som räknas? (såvitt jag vet är vi minst fem gånger så stora som någon annan svensk Macsite). [/B]
Definitionen på störst kan man definitivt diskutera, men du valde att göra det i samband med antalet medlemmar, och där är ni inte störst. Jag tror att både MacNytt och MacWorld.se har fler användare än 99mac. Att räkna antalet diskussioner och inlägg som storlek på en sajt som enbart pysslar med sådant är inte rättvist eftersom ni får en orättvist stor förden.
Antalet besök.. ni är heller inte störst vad jag vet. Både vi och MacWorld får mer besökare dagligen än ni.
Flest hits.. Samma där. MacWorld och vi får fler
Flest skyfflade byte.. Samma där. Vi och MacWorld skyfflar mer är ni.
Vi har även fler inlägg per tråd (9.8 vs 8.3). Vad nu det värdet är värt, ni var inte störst där heller.
Dessutom har vi ungefär 1/3 av era inlägg. Ni är alltså inte på långa vägar fem gånger större.
Er rekordsumma per inloggade användare samtidigt är 236, vi har 229 inloggade just NU, och vårt rekord är en bit över tusen stycken samtidiga.
Vi har en bra bit över 5000 nyhetsartiklar och ni har mindre än en tiondel av det.
Så ni är inte störst helt enkelt.
Och.. 99mac är ingen Mac-sajt, det är en Window2000-sajt, som körs på PC-hårdvara.
Så där förlorade ni på walk over Och då vinner MacNytt solklart eftersom MacWorld.se inte heller kör Mac.
Med brasklappen att mina uppgifter stämmer. Jag vet egentligen inget om MWs data, men det är väl ganska tryggt att anta att de får fler besökare än både 99mac och MacNytt tillsammans.