Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fusk-copy på EMX-1?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-10-12 16:48

Jag har med besvikelse konstaterat att man inte kan göra en så självklar sak som att kopiera en hel pattern på EMXen. (Hur tänkte dom egentligen??)

Nu tänkte jag att man möjligen kunde komma förbi detta genom att använda ett SM-kort.

1. spara pattern på kortet.
2. Ladda pattern på annan plats.

Nu har jag inget kort så jag kan inte testa. (funkar det så har jag en bra anledning att skaffa ett).

Funkar det att göra så? Mina förhoppningar är små eftersom det inte verkar vara möjligt att spara bara en pattern, enligt manualen. Däremot står det att man kan ladda en pattern. Det är ju fortfarande möjligt att spara allt och ladda en pattern, men det verkar ju onödigt bökigt och kanske långsamt...

Gimme some wisdom!

Det är klart du kan kopiera en pattern. Du laddar en pattern och sparar den på en annan plats bara, inga konstigheter. Kolla på sidan 64 i manualen.

tänkte vellan säga det .. funkar det så på en ES så måste det vellan gå på EMX\ESX

[ett smakk på save & välj sen annan destination än den du står på (copy = annan plats) `variation~knep' på dom :]

\\ variation knep = en serie med liknande loopar som man kan hoppa eller chaina emellan (framför allt med olika motionSeqGrejjer) ← istället för att bygga en statisk song :]

Senast redigerat 2007-10-12 17:29
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-10-12 19:44

:"> Jamen hur dum får man va? Hur kan jag ha missat? Jag är visserligen inte ensam om det. (http://www.zzounds.com/item--KOREMX1) Och jag har faktiskt läst manualen – mycket! (även sid 64)

Nåväl, ibland får man göra bort sig lite för att lära sig.

1
Bevaka tråden