Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

en dags div arbete på matsushitas musikdivision !

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det ser verkligen kliint ut...Där vill jag jobba

skitschysst drum'n bass när dom klipper från kvalitetsdamen med fantom'en till handtrucken.

Förresten borde vi maila dom och tipsa om förträffligheten med
en Roland Jupiter-16.

finns en 3a också

http://media.roland.com/jp/special/click/story03_high.html

satan i gatan vad jag längtar tebax...

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-16 05:10
Ursprungligen av slakker:

finns en 3a också

http://media.roland.com/jp/special/click/story03_high.html

satan i gatan vad jag längtar tebax...

Det verkar som det kommer fler delar, hoppas bara att de visar lite arkiv filmer det hadde varit kul
Japp jag tycker också att det är dags att roland släpper en juppe 16 som ett svar till prophet 08
men det kommer nog inte hända men man kan ju alltid hoppas ! tänk själva en jupiter 16 med
fyra parters multitimbralitet och möjlighet att splitta ljudet fyrfaldigt dräggel.....:p

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 16:02

Fast roland skulle tyvärr aldrig göra en analog Jupiter 16... Det skulle nog snarare bli som som alla deras andra försök... Juno-D/G, SH-32, SH-201, JP8000 m.m Dom försöker bara sälja på sina gamla meriter.
Rolnad Jupiter 16 skulle troligen innehålla GM och så klart D-beam m.m. Skit coolt.

Nä det verkar upp till dom mindre tillverkarna att utveckla analoga grejer.

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-18 08:03
Ursprungligen av Demokid:

Fast roland skulle tyvärr aldrig göra en analog Jupiter 16... Det skulle nog snarare bli som som alla deras andra försök... Juno-D/G, SH-32, SH-201, JP8000 m.m Dom försöker bara sälja på sina gamla meriter.
Rolnad Jupiter 16 skulle troligen innehålla GM och så klart D-beam m.m. Skit coolt.

Nä det verkar upp till dom mindre tillverkarna att utveckla analoga grejer.

Tyvärr har du nog rätt i ditt antagande, men man kan ju alltid drömma lite, jupiter 8 är min absoluta favorit bland polyfonerna så en jupiter 16 hadde varit underbart !

1
Bevaka tråden