Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dumma tjuvar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2007-10-13 18:08

Jaha, jag hade inbrott på mitt lilla kontor natten mellan fredag och lördag. Lyckligtvis så tog dom endast min 23" cinema display. Dumma som dom var så lämnade dom den lilla vita strömdosan efter sig. Det innebär ju att skärmen blir helt värdelös, eller?? Man kan väl inte köpa strömdosan separat utan ett giltigt kvitto??

Hur som helst om någon blir erbjuden en billig skärm så kan ni väl PMa mig!

/Mattias

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-13 18:20

Du kan köpa en strömkabel utan kvitto vart du vill.
Om än ganska så dyr.

http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=436504&product_id=698985

Ändå tråkigt med inbrott. För mycket omkostnader och besvär!

Det var tråkigt. Glöm dock inte bort att kontakta ditt försäkringsbolag om du har ett och se om de kan hjälpa dig.

Varför skulle man inte kunna köpa strömdosa utan kvitto? Förutom önsketänkande av dig förstås.
Konstigt att de inte stal nånting annat... hoppas att försäkringen täcker det och att självrisken inte är alltför hög. (den är väl iof alltid 1500+ väl?)

• Avstängd
  • International user
  • 2007-10-14 10:38

Nä det är väl bara önsketänkande från min sida, jag hade för mig att jag läst det i någon tråd för länge sedan. Men jag hade väl fel.

Anledningen till att inget mer blev stulet, förutom ett tangentbort och en laddare till Macbook Pro, är att det inte finns sågot annat att stjäla förutom en massa papper och tidingar.

Tyvärr så är självrisken 4000:- på min företagsförsäkring, så med två års avskrivning så får jag väl vara gla om jag ens får ut 1000:- i slutändan. Trist.

De var i allafall dumma men snälla tjuvar som inte förstörde så mycket inne i lokalen...

/M

1
Bevaka tråden