Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook vs old-school MacBookPro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Brodern min har en MBP av äldre modell (15" C2D 2.0ghz,80Gb HDD, 512Mb RAM, US keyb, utan FW800 etc) som jag har chansen att byta mot min hyfsat nya MacBook 2.0, 1Gig RAM.

Min första fråga är: Har denna tidiga variant av MBP dubbellänkad DVI, så jag kanske kan köra min 30" Cinema display i full upplösning?

Fråga två: Jag använder mina apple burkar till musikproduktion i Logic/Reason och tycker faktiskt att Macbooken har hängt med bra mot min G5 2x2.7... tror ni att denna MBP blir slöare i jämförelse mot MacBook?

MacBooken är egentligen idealisk men problemet är ju att MBP är så förb..... fiiin!:p

1) Ja du kan använda dubbellänkad DVI. Det har man kunnat sedan förra generationen av PowerBook G4. Om du är osäker på vad skillnaderna är mellan olika mac-modeller rekommenderar jag www.mactracker.ca .

2) Datorn du nämnder är en Core 1 Duo och inte en C2D om dina specifikationer stämmer. Core 2 Duo finns från 2.16GHz/120GB samt med FW800. Core 1 Duo maskinen saknar FW800.

Kolla www.barefeats.com för specifika jämförelser mellan C1D och C2D i de program du använder. Är det en C1D är den långsammare än din nuvarande C2D MacBook, i alla situationer förutom där du behöver använda grafikkortet som är bättre än MacBookens integrerade.

Jag arbetar på en 17" MBP C1D och tycker den är snabb personligen.

Mats, tackar ödmjukast för infon!

Då kanske det kan bli byte av burk. Måste dock tillägga att amerikanskt tangentbord suger rejält......

1
Bevaka tråden