Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur aktiverar jag YouTube i min iPhone?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej, har kollat i formet men hitttar ingen tråd.

Jag undrar hur jag aktiverar Youtube i min iPhone, har haft den i 3 veckor nu så det känns som att det är dags..

Mvh Telefon123

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-14 13:03

Du måste ha aktiverat din telefon på fel sätt - det är bara då Youtube slutar fungera.

Det finns ingen "YouTube aktivering" utan den är beroende av vilken metod du använde för att aktivera telefonen.

Ursprungligen av Björnström:

Du måste ha aktiverat din telefon på fel sätt - det är bara då Youtube slutar fungera.

Det finns ingen "YouTube aktivering" utan den är beroende av vilken metod du använde för att aktivera telefonen.

Jo, det finns en YouTube aktivering då den egentligen aktiveras först när du kopplar upp din iPhone mot iTunes och den registreras. I början fick man göra det manuellt genom att editera några filer (som man även får göra nu på 1.1.1) men sedan "byggde" dom in den hacken i INdependence.

Mvh,

jag använde anySIM när jag fixade min telefon?..
kan det ha gjort så jag inte kan använda youtube?

jag har iag läst att man måste aktivera det separat?

Hur kör jag en .bat fil i iPhone?

du kör den från datorn..

aha okej, så därför aktiverades det ej med anySIM.

Men hur kör jag en bat fil på iphonen från datan?---

Någon som kan förklara eller har ett annat sätt?

Jag sitter själv i samma sits, jag aktiverade min telefon genom att ladda upp lockdownfilen, och fick på det sättet inte YouTube aktiverat. Jag har prövat att köra PACAY utan att köra en restore, och det har inte fungerat. Jag har även prövat att byta ut de tre filerna, utan resultat.

Finns det inget annat alternativ än att köra en restore och sedan jailbreak med iBrickr och sedan köra PACAY?

Vore skönt att slippa behöva lägga in alla program igen och fixa in svenskt tangentbord. Jag har också för mig att aktivering med denna metod gör att man inte kan byta simkort hur man vill, hur ligger det till med det?

EDIT: Jag kör pc

EDIT2: Jag testade igen och laddade denna gången ner även lockdownfilen och la in den + de tre andra filerna. Och vipps, så funkar det Filerna jag tog ner är

http://rapidshare.com/files/58461990/lockdownd.zip.html
och la den i /usr/libexec/

http://rapidshare.com/files/58461644/youtube.zip.html
och la de tre i /var/root/Library/Lockdown/

Trevligt trevligt

Senast redigerat 2007-10-15 00:12

Sååå,. tallberg?, det funkar för dig?

Finns det nåt bra sätt? Jag kör Mac och har en iPhone som är upplåst med AnySIM. Allt funkar fint förutom YouTube.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-17 19:07

Jag aktiverade med Unlock och guiden på iFun, och YouTube fungerar utmärkt.

1
Bevaka tråden