Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur läser man pdf med PDFviewer?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-15 16:28

Ny PDFviewer kom i install igår. Har installerat i min iphone, men hur får jag över pdf filer till programmet? Har någon testat?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 17:33

Det finns väl en Finder-liknande app som man kan installera via installer. Kanske det funkar att köra via den?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-15 19:01

Jag har installerat finder app. Har sökt på forumet om hur man får tillgång till iphone via finder, men får inte napp. Någon?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 19:26

Vad menar du med att få tillgång till iPhone via Finder? Finder är ju ett program för att hantera filer. Vill du fixa med filer på iPhonen via datorn så måste du använda Cyberduck t ex.

  • Medlem
  • 2007-10-27 20:06

* ladda ner cyberduck till mac (gratis) detta app är en FTP/SSH clent.
* iPod: använd installer för att installera finder
* iPod: använd installer för att installera ssh server på din ipod.
* iPod: använd installer för att installera services
* iPod: gå till services och kolla att ssh är påslaget
* från macen kör cyberduck och skapa en ny anslutning med ssh och använd
root som användarnamn och alpine som lösen.
* iPod: gå till finder på ipod:en och skapa mappen "PDFs" som PDFViewer frågar efter när du installerar den
* koppla in dig via cyberduck till ipoden och drag och släpp en pdf fil till PDF-mappen på podden.

Obs att PDFViewer inte hanterar stora filer. Det finns en ny beta som klarar det, jag har testat att läsa logic pro 8 pdf:en som är på 1008 sidor utan problem. Denna beta klarar för tillfället inte av att söka på ord eller att visa landskap. Det ska tydligen fixas till nästa skarpa release.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 14:41

Testa annars Filemark Maker...

se länk:

http://www.99.se/program-spel-foer-iphone/228036-smidigt-program-foer-pdf-er-m-m.html

.....vet inte om det var vad du eftersökte men ett tips i alla fall....;)

1
Bevaka tråden