Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgraderade till 1.1.1 precis!

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 14:21

NEJ NU JÄ...

hehe...okej vi lägger ner det, blev snurrigt som fan där

Till det viktiga, undrar om man kan "flytta över" de viktigaste funktionerna från 1.1.1 till 1.0.2. Som tangentbordet nummerformateringen etc.

Itunes musicstore känns ju inte helt nödvändig precis.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-16 20:41
Ursprungligen av bonq:

NEJ NU JÄ...

hehe...okej vi lägger ner det, blev snurrigt som fan där

Till det viktiga, undrar om man kan "flytta över" de viktigaste funktionerna från 1.1.1 till 1.0.2. Som tangentbordet nummerformateringen etc.

Itunes musicstore känns ju inte helt nödvändig precis.

iTunes store Wi-Fi är bra just nu, blir bättre när man kan:

-Köpa ALL musik.
-Köpa video.
-Upptadera podcasts on-the-go.

Får jag bara högre volym och ett buggfritt Svenskt tangentbord så är jag nöjd.

Music store skiter jag fullständigt i

iTunes Store går inte att föra över, en annan hemsida provade förut och det funkade tydligen inte.

Själv använder man det programmet då och då, riktigt nice när jag gick inne i en affär, hörde en schysst låt och laddade ner (via butikens WiFi)

En mycket intressant sak är detta:
http://www.9to5mac.com/iphone-dots-spaces-2345345

Apple verkar redan ha förberett för program på sitt eget lilla snygga sätt. Ska försöka föra över lite program ikväll och se om det funkar!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 16:26
Ursprungligen av wunderbaren:

En mycket intressant sak är detta:
http://www.9to5mac.com/iphone-dots-spaces-2345345

Apple verkar redan ha förberett för program på sitt eget lilla snygga sätt. Ska försöka föra över lite program ikväll och se om det funkar!

Ah inte dumt, summerboards system föll mig inte i smaken. Är det bara unlock som vore bra då. Men det kommer väl.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-16 16:20

Finns det någon status på utvecklingen av den gratis unlock programvaran till 1.1.1?

Hittar bara detta:
http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/Unlock_1.1.1

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-16 20:23

Nu är det bara att låsa upp den wunderbaren!

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=11454

Ah äntligen, men verkar som att jag får vänta på en "re-verginizer" för att det ska funka på min upplåsta 1.0.2.a

Och inte bara det tydligen, verkar inte finnas något program för win som kan fixa upplåsningen

Här är en intressant länk...

Citat:

AnySIM (free graphical unlock) for 1.1.1 iPhones released; instructions for installing

Posted 16 October 2007 @ 10am in News, Guides/How-Tos

A version of AnySIM that is compatible with iPhones running software/firmware 1.1.1 has been released. In a nutshell, this means that iPhones running the new software release can be unlocked to run on carriers other than AT&T via an iPhone native application with a graphical interface.

http://www.iphoneatlas.com/2007/10/16/anysim-graphical-unlock-for-111-iphones-released-instructions-for-installing/

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-16 21:34

jag kan bekräfta; detta fungerar!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-16 21:48
Ursprungligen av joakimd:

jag kan bekräfta; detta fungerar!

Jag får så här:

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-16 21:52
Ursprungligen av Jetwash:

Jag får så här:

[ATTACH]13810[/ATTACH]

Hm, du hade väl 1.1.1 från början? Tycktes läsa att ett sådant felmeddelande dyker upp om man gått direkt från 1.0.2.

Ursprungligen av joakimd:

Hm, du hade väl 1.1.1 från början? Tycktes läsa att ett sådant felmeddelande dyker upp om man gått direkt från 1.0.2.

Och det går inte använda nya versionen av AnySim om man kört den tidgare versionen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-16 21:56
Ursprungligen av joakimd:

Hm, du hade väl 1.1.1 från början? Tycktes läsa att ett sådant felmeddelande dyker upp om man gått direkt från 1.0.2.

Jag körde Pre 1.1.1 Upgrade i iNdependance, uppdaterade i iTunes, sen Jailbreak, SSH, och sen kopiera in anySIM och körde den och allt gick bra, sen får jag incorrect SIM...

Ursprungligen av joakimd:

Hm, du hade väl 1.1.1 från början? Tycktes läsa att ett sådant felmeddelande dyker upp om man gått direkt från 1.0.2.

Fick samma fel (Incorrect SIM) när jag hade kört anySim 1.1 först i iphone 1.02 för att sedan uppgradera till iphone 1.1.1 via iNdependence 1.2.3.

Jag hade alltså en 1.02 som inte varit upplåst tidigare. Jag såg senare någonstans att man var tvungen att köra anySIM 1.1 efter att man uppgraderat till 1.1.1.

Jag testade att köra anySIM 1.1 en gång till när jag hade uppgraderat min iphone och efter det fungerade mitt simkort. Kändes lite läskigt, men det verkar ha gått vägen.

/John

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-16 22:03

Får invänta Dev Team's lösning för redan upplåsta telefoner...

Ursprungligen av Jetwash:

Får invänta Dev Team's lösning för redan upplåsta telefoner...

Kan du inte hålla dig kan du köpa iPhoneSimFree.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-17 12:47
Ursprungligen av heiko:

Kan du inte hålla dig kan du köpa iPhoneSimFree.

Japp jag ska testa det ikväll! Man kan ju inte gå omkring med en tegelsten

Ursprungligen av Jetwash:

Japp jag ska testa det ikväll! Man kan ju inte gå omkring med en tegelsten

Följ de stegen som beskrivs och det kommer att gå som en dans.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-17 21:10
Ursprungligen av heiko:

Följ de stegen som beskrivs och det kommer att gå som en dans.

Jag gick tillbaka till 1.0.2 nu och kan ringa igen! Så nu kan jag invänta DevTeams gratislösning likagärna...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-17 09:06

“Please note that this version works only on VIRGIN 1.0.2 or 1.1.1 phones. We are working on a re-virginizer. DO NOT USE IF YOU HAVE ALREADY UNLOCKED WITH ANYSIM 1.0.”

Gissar att vissa inte läste det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 14:01

Ok, själv har man en virgin 1.02 och vill ge sig på en upplåsning, gärna till 1.1.1, har läst typ 30st olika guides o jag blir inte klock på tillvägagångssättet, alla verkar ändå utgå från att man har 1.1.1 från början.

Ngn som har ngt bra tips?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-17 14:09
Ursprungligen av Rig:

Ok, själv har man en virgin 1.02 och vill ge sig på en upplåsning, gärna till 1.1.1, har läst typ 30st olika guides o jag blir inte klock på tillvägagångssättet, alla verkar ändå utgå från att man har 1.1.1 från början.

Ngn som har ngt bra tips?

Just nu är det bara iphonesimfree som kan låsa upp en 1.0.2 till 1.1.1 ...har jag läst nånstans

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 14:44

"Just nu" blir fort inaktuellt, så frågan är hur väl underbyggt det är.

Det du säger talar iaf emot alla de guides kring AnySim 1.1 jag läst. Några av dom går t.o.m. ut på att först nedgradera 1.1.1 nallar till 1.02 innan man går upp till 1.1.1 igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 22:47

Jag testade nya iNdependence v.1.2.3 idag, körde på en virgin 1.02 nalle.

Följde guiden till punkt och pricka. Allting gick utmärkt fram till jag uppgraderat telefonen till 1.1.1 och skulle aktivera den.

iNdependence failar med “Unable to jailbreak” efter en stund, och efter det är telefonen typ kvaddad. iNdependence vägrar därefter röra den, då hamnar den i ngn sorts v1.1.1-låsning och man måste köra om hela baletten med att downgrada till v.1.02, köra om activate/jailbreak osv osv.

Gjorde om detta 2 ggr (nedgraderade till 1.02, act/jailbr, pre-firmware, upgrade till 1.1.1) och iNdependence kraschade på samma ställe hela tiden.

Till slut gav jag upp och nöjde mig med att ligga kvar på v.1.02 och använde nya AnySIM v.1.1 och körde unlocken med den. Funkade fint även på v.1.02 men det var ju inte riktigt vad man ville uppnå.

Ngn annan som upplevt ngt liknande problem, eller sett/hört om andra med samma bekymmer. Kanske ngn som sett ngn lösning rent av?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 12:12

Du kan inte uppgradera och sen låsa upp den ännu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 21:55

Jag har nyss använt iPhoneSimFree och även uppdaterat till FW 1.1.1. Dock kände den inte av att jag hade svensk iTunes. Och var ställer jag in så att jag får svenskt gränssnitt och tangentbord?

Ursprungligen av Reisan:

Jag har nyss använt iPhoneSimFree och även uppdaterat till FW 1.1.1. Dock kände den inte av att jag hade svensk iTunes. Och var ställer jag in så att jag får svenskt gränssnitt och tangentbord?

Under inställningar och sedan går du till internationellt.
När du får fram tagentbordet när du ska skriva ett sms eller ett mail får du fram tagentbordet.
På högra sidan ser du en jordglob, tryck på denna och du få fram ett svenskt tagentbord.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 22:49
Ursprungligen av heiko:

Under inställningar och sedan går du till internationellt.
När du får fram tagentbordet när du ska skriva ett sms eller ett mail får du fram tagentbordet.
På högra sidan ser du en jordglob, tryck på denna och du få fram ett svenskt tagentbord.

Finner ej någon International under Settings. Och när jag går in för att skriva SMS så finns där ingen jordglob på höger sida...

Bevaka tråden