Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyinstallerad 10.4 som inte vill uppdatera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-15 22:37

Hej jag köpte mig en Emac(andra generationen 1ghz 512mb ram) idag. Datorn var knappt använd och stod installerad och klar med 10.3. Men man vill ju förstås ha 10.4, så jag la över en en installations ISO på min ipod(min skiva är repig:'( ). Installationen gick igenom smärtfritt och efter det så körde jag igång programuppdatering. Vilket också gick bra bortsett från att den inte hittade några system uppdateringar eller säkerhetsuppdateringar. Jag laddade då hem MacOSXUpdCombo10.4.10PPC.pkg(http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305534-sv). Installationen av den går bra fram till att man ska välja vilken målenhet man ska installera på. Felmedelandet man får då säger att Enheten inte uppfyller kraven för uppdateringen. Jag laddade då hem uppdateringen från 10.4 till 10.4.1 men fick även då samma resultat.
Så jag installerade om OSX 10.4 på samma sätt som tidigre med ipoden men den här gången utan att ha nätverkskabeln i. Och därefter provade jag uppdateringrna igen(kopierade från ett usb-minne) men med samma resultat. Båda omistallationerna har jag valt att radera allt på hårddisken. ISO-filen jag använder har jag använt med lyckat resultat på en ibook tidigare så problemet borde inte ligga där heller

Mvh Torsten

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-16 00:01

Nu har jag installerat om ytterligare en gång. Denna gång så valde jag att radera disken(och skriva över med nollor) med skivverktyg i installationen. Samt att jag körde reparation av skivbehörigheter. Fortfarande ingen skillnad. Nu blir det att installera 10.3 och se vad som händer då med programuppdatering.

Antagligen har du fel installationsskiva..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-16 00:56

Tack för svaret Simon men hur kan det var fel installationsskiva? Det är ingen återställningsskiva jag försökt köra. Jag har nu däremot kört in orginal återställningsskiva nu och installerat 10.3 och därefter uppgraderat det till 10.3.9. Så nu ska jag prova att köra in 10.4 ovanpå detta och se hur det går.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-16 01:41

Nu har jag uppgraderat till 10.4 och problemet har uppstått igen. Så nu ska jag försöka få tag i en ny installationsskiva så får vi se hur det går.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-16 09:32

Tack simon problemet är löst! fick tag på en annan installations ISO och nu fungerar det. Frågan kvarstår dock varför gick inte den första?

1
Bevaka tråden