Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Library (Damaged) "crashat"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-16 00:28

Helt plötsligt när jag skulle starta itunes så va alla mina spelningslistor borta,
ok i itunes mappen så hittar ja mitt gamla bibliotek omdöpt till "iTunes Library (Damaged)"
finns det nått sätt att få tillbaka spellningslistorna?

Mitt tips är att säkerhetskopiera, och det är det ända sätt jag har räddat mina spelningslistor.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-16 13:35

hur är det bästa sättet att säkerhetskopiera när låtarna ligger på olika platser ¨på hårddisken?

Jag kopierar filen "iTunes Library" Den lägger jag i mappen "Previous iTunes Libraries". ITunes lägger själv i kopior där och sätter datum på, men jag vet inte när. (Det är bra att ha datum på filen, så man vet vilken som är nyast).
Stäng Itunes. Släng "iTunes Library" i papperskorgen. Kopiera "iTunes Library + datum" ur mappen "Previous iTunes Libraries" och lägg i huvudmappen "iTunes", radera datumet i filnamnet. Starta om iTunes. Detta har funkat fint för mig.
Jag kör med samlat bibliotek, så jag vet inte säkert hur det funkar när man spritt ut sina låtar på hårddisken.

1
Bevaka tråden