Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blockerad att kunna återställa den!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

F*n F*n Fan!
Nu har jag ställt till det, klåfingrig som jag är och ska ge mig på saker jag inte behärskar fullt ut.
Försökte tidigare idag att göra nytt försök att Jailbreak'a touchen - men utan resultat även denna gången. Försökte senare att lyssna på musik med den, men det gick inte. Går jag in i Musik, kraschar den och går direkt ut till huvudmenyn igen.

Jag har försökt reseta den. Nu har jag symbolen med USB-kabeln och iTunes-ikonen på skärmen, men när jag kopplar in den, eller startar itunes, så hänger programmet sig (badbollen) Jag kommer inte åt att kunna återställa iPoden. (se bilden)

Måste finnas något jag kan göra, orkar verkligen inte skicka in den på service nu. Verkligen inte.

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-16 03:43
Ursprungligen av daniels:

F*n F*n Fan!
Nu har jag ställt till det, klåfingrig som jag är och ska ge mig på saker jag inte behärskar fullt ut.
Försökte tidigare idag att göra nytt försök att Jailbreak'a touchen - men utan resultat även denna gången. Försökte senare att lyssna på musik med den, men det gick inte. Går jag in i Musik, kraschar den och går direkt ut till huvudmenyn igen.

Jag har försökt reseta den. Nu har jag symbolen med USB-kabeln och iTunes-ikonen på skärmen, men när jag kopplar in den, eller startar itunes, så hänger programmet sig (badbollen) Jag kommer inte åt att kunna återställa iPoden. (se bilden)

Måste finnas något jag kan göra, orkar verkligen inte skicka in den på service nu. Verkligen inte.

Det där gjorde den en massa gånger för mig mig när jag jailbreaka, vilket ledde till en massa omstarter!
Här e hur jag gjorde (du får ursäkta om jag nämner några som e lite självklara)

Koppla ur ipodden.

1.Avlsluta ITunes (Force quit om badbollen inte försvinner)
2.Starta om datorn
3.Plugga in Ipod
4.Reboota iPod (Håll inne Hemknappen och toppknappen tills Äpplet dyker upp, släpp då toppknappen och fortsätt att hålla inne hemknappen tills du får upp Itunesikonen med kabeln under)
5.Starta iTunes
6.Vänta lite
7.Om inte iTunes säger nåt i stil med "your ipod is in recovery, you must restore"
gör om steg 4 (men avlsluta inte iTunes)
Om den säger ovan nämnda "recovery-restore" klicka restore och vänta!

Lycka Till!

Tack för infon.
Men var du tvungen att göra omstarter på själva iPoden eller hela datorn?
jag försöker om och om igen, men samma sak hela tiden. Detta är inte kul längre

EDIT:
Lyckades nu att komma till återställningen, men sket i det.
Allt gick vägen när jag körde igång programmet för att automatiskt Jailbreak'a Touchen. Nu hänger sig inte vare sig iTunes eller annat, och inga mer badbollar

Senast redigerat 2007-10-17 22:59
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-17 23:42
Ursprungligen av daniels:

Tack för infon.
Men var du tvungen att göra omstarter på själva iPoden eller hela datorn?
jag försöker om och om igen, men samma sak hela tiden. Detta är inte kul längre

EDIT:
Lyckades nu att komma till återställningen, men sket i det.
Allt gick vägen när jag körde igång programmet för att automatiskt Jailbreak'a Touchen. Nu hänger sig inte vare sig iTunes eller annat, och inga mer badbollar

Va skönt att det löste sig!

Hmm ok detta innbär alltså att om man jailbreakar ipoden och lägger in iphonepgram så går det att reseta den till "normal" iPod igen?

Skulle ju i så fall vara en lättnad då man tvekar till att jailbreaka den inför nästa uppdatering?

Ursprungligen av Matador2003:

Hmm ok detta innbär alltså att om man jailbreakar ipoden och lägger in iphonepgram så går det att reseta den till "normal" iPod igen?

Stämmer.
Du får en fabriksåterställd iPod helt enkelt.

Hmm jag har ett liknande problem efter en misslyckat jailbreak...

När jag får upp ikonen med itunes på min ipod så startar jag iTunes..men jag får bara upp en tom skylt i iTunes och badbollen snurrar i evighet! Vad händer?? Kan jag göra något åt detta???

Dvs..jag har gått igenom punkterna ovan men trots detta får jag bara upp en tim skylt + en badboll som snurrar, sammtidigt visas iTunes ikonen på iPodden. Moment 22...

Nu borde ju rimligtvis min iPod vara resettad men att iTuneshar blivit galet?

Gör så här.
Koppla in iPoden och starta igång iJailbreak och följ instruktionerna bara.
Jag hittade ingen annan lösning på det. Sen, efter du gjort en lyckat jailbreak, så skall iTunes och resten agera som vanligt.

1
Bevaka tråden