Nejnejnej.. avstava/radbryt aldrig manuellt i text som ska visas på webben! Det finns många scenarior när detta blir riktig kaka..
Det bästa man kan göra är att jobba med storlekar på text och boxar, alignment (t ex left eller justify) och i värsta fall gå in och redigera lite i texten för att underlätta flödet, t ex lägga in/ta bort/ändra småord, ordföljder, formuleringar. Fast det brukar inte behövas om boxen som innehåller texten är bred nog. Värst är små boxar där text dessutom ska flöda runt bilder. Jag har gjort många webbplatser med detta problem och det är inte kul..
Ps - jag har flera gånger övervägt att bygga ett avstavnings/paragraf-komposer/radbrytningsprogram i javascript (klientscript, dynamiskt på en serverbackend). Det är ganska genomförbart, den tuffa biten är att bearbeta ordlistor och avstavningsregler men detta kan man som sagt göra serverside. När jag först började räkna på det här projektet och insåg att man kunde bygga det för i sammanhanget överkomliga pengar blev jag riktigt sur - för varför bygger inte browsermakarna in detta?? Jag menar, idén är det inget konstigt med alls, browsertillverkarna måste själva ha funderat över detta.