Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ringa med iPhone (version1.1.1) i Sverige?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-16 18:23

Hej!

Med risk att bli riktigt utskälld, ställer jag en fråga här, som säkert besvarats i de andra trådarna, men tycker inte riktigt att mina frågor besvaras där.

Jag har en väninna som jobbar i staterna och jag tänkte be henne köpa en iPhone och skicka med USPS till mig.

Kan man om man köper en iPhone nu (version1.1.1), ringa med den i Sverige med alla abonnemang?

Funkar allt annat också?

Hon har svenskt VISA-kort, går det handla med det utan att de ställer frågor och undrar?

Har någon annan här på forumet skickat med USPS med lyckat resultat, eller har ni tips på bättre alternativ?
Hoppas att jag kan få svar, utan att bli "hängd".

Ha en fortsatt trevlig dag,
Kosse

Ja det finns nog ett par hundra trådar redan som besvarar detta men för att sammanfatta:

- Om man köper en iPhone med 1.1.1 måste man nedgradera till 1.0.2 för att kunna låsa upp och sen uppdatera till 1.1.1 och sen kan man ringa med svenskt abonnemang. http://www.ifun.se/independence-122-ar-ute/

- Skulle inte tro det är nån fara att betala med svenskt Visa. Det är inget brott hon begår. Är hon orolig är det bara att gå till en uttagsautomat och ta ut kontanter.

- USPS borde funka bra. Annars finns UPS, DHL mfl.

  • Medlem
  • 2007-10-16 19:00

Tack för hjälpen, det var som jag misstänkte, men jag ville ha det bekräftat.

Det var goda nyheter, då ska jag be henne köpa och skicka...
Den är ju så jäkla läcker alltså.

  • Medlem
  • 2007-10-16 19:18

Tack för hjälpen, det var som jag misstänkte, men jag ville ha det bekräftat.

Det var goda nyheter, då ska jag be henne köpa och skicka...
Den är ju så jäkla läcker alltså.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 19:51

Du kan inte använda 1.1.1 med svenska abonnemang ännu, om du inte betalar för upplåsning.

Oct. 15/07 - Please note that if you have used anySIM or other free SIM unlocking solutions (anything except for the iPhoneSimFree solution), and you upgrade to 1.1.1, it will wipe out the SIM unlock and render the phone and text message part of your phone inoperable. Everything else will work though.

Men 1.0.2 funkar bra om du nedgraderar till det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 21:17

Shit vad ens uppgifter blir gamla fort...

...vad bra!

Men man kan alltså nedgradera en iPhone som man köper i butik med 1.1.1 firmware till 1.0.2 och låsa upp den från at&t?

Till er alla som läser denna tråd!

Saker förändras hela tiden. Apple jobbar på nya uppdateringar och iPhoneDevTeam med nya upplåsningar. För några timmar sedan var iPhoneSimFree ända lösningen för att låsa upp 1.1.1 telefoner och nu finns det en gratis version. Kommer säkert hända mer innan veckan är över...

http://www.ifun.se/iphone-dev-team-slapper-anysim-for-111/

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-16 23:16

Mkt mkt nice!

Iphone Sim Free

Hej!

Jag får min Iphone på fredag och tänkte efter att ha läst en del välja Iphon Sim Free för att låsa upp den. Min fråga är då: jag måste väl nedgradera till 1.0.2 för att sedan låsa upp till 1.1.1? Hur gör jag det? Så vitt jag vet kan jag väl inte göra ett skit utan ett AT&T kort i telefonen? Eller får man med ett AT&T Sim så att man kan klicka runt lite i telefonen, eller?

Förvirrad…

Mvh
/Marcus

1
Bevaka tråden