Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Leopard-funktion till .Mac - "Back to my Mac"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 17:47

Känns som ett perfekt och väldigt enkelt sätt att kunna komma åt sin dator hemma eller på jobbet oavsett om man är hemma eller på kontoret. Helt suveränt, jag kommer att ha stor nytta av detta.

.Mac tycker jag annars varit rätt värdelöst tyvärr, det har inte varit mycket som jag haft något behov eller nytta av där under dom år jag hade det. Hoppas bara att dom kan få upp farten lite också för när jag hade .Mac under ett par år var det väldigt långsamt.

Men den här tjänsten kommer jag garanterat att ha nytta av, dags att skaffa .Mac igen då.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 18:05

Jag antar att man inte kan ha datorn i vila för att komma åt den. Om en väckningsfunktion finns är det användbart - annars inte. Jag kan inte av etiska skäl ha på datorer dygnet om bara för att jag k a n s k e behöver komma in i dom via internet någongång. Att ha burkarna åtminstone i vila när man inte använder dom är ett moraliskt minimum för mig personligen.

Kan man väcka en Mac via denna DotMac-funktion? Någon som vet?

Ursprungligen av mjg:

Jag antar att man inte kan ha datorn i vila för att komma åt den. Om en väckningsfunktion finns är det användbart - annars inte. Jag kan inte av etiska skäl ha på datorer dygnet om bara för att jag k a n s k e behöver komma in i dom via internet någongång. Att ha burkarna åtminstone i vila när man inte använder dom är ett moraliskt minimum för mig personligen.

Kan man väcka en Mac via denna DotMac-funktion? Någon som vet?

Man kan redan nu ställa in sin mac så den vaknar då den blir kontaktad via ethernet, så det borde väl vara fullt möjligt.

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-17 20:45
Ursprungligen av Leftrustle:

Man kan redan nu ställa in sin mac så den vaknar då den blir kontaktad via ethernet, så det borde väl vara fullt möjligt.

Hur? Det hade jag inte en aning om.

Ursprungligen av bossep:
Ursprungligen av Leftrustle:

Hur? Det hade jag inte en aning om.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 22:26
Ursprungligen av thevil:

Hallelujah! Detta måste jag prova sen när Leoparden är installerad hemma å på jobbet

Ha, var kvar på 90-talet; man kan få den att vakna när modemet blir uppringt

Jaja, ska nog gå och sova nu...

1
Bevaka tråden