Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stor del av minnet använder systemet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är påväg att inhandla en iPod touch men är lite kluven till vilken modell jag ska köpa. 8 eller 16 GB? Om man nu skulle satsa på en 8 GB är det då någon där ute som vet hur många gig jag defakto kan utnyttja? Vad käkar alltså systemet upp?

M.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-16 23:21

ja har en 16gb'are och den har ca 15gb ledigt från början, så räkna med ca 1gb

• Medlem
  • 2007-10-16 23:52

Sant 14GB något visar iTunes att de är ledigt första gången man pluggade in ipoden i datorn. Och systemet använder inte mycket enligt iTunes så de går inte ihop om man kollar som sagt i iTunes då försvinner en del. Men men ingen nyhet att systemet mm tar lite. nästan 15GB att leka med är bra ändå. Om man inte har tänkt att lägga in lite filmer mm på ipoden så kanske man skall kolla på 8GB men annars självklart 16GB versionen. I alla fall var valet inte så svårt för min del. Men också vill man ha max utrymme som går få, så man inte ångrar sig efter köpet mm

/reed

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-18 12:20

system använder väll runt 300mb har jag för mig, sen blir ju minnet aldrig lika stort som det står efter formatering osv, precis på en hårddisk

300 MB är vad jag såg när jag jailbreakade min, och det är för hela systemet och program och sådant.

Totala kapaciteten är 16 GB eller 14,84 GiB. Så det är väl ungefär 14,5 GiB kvar för media.

1
Bevaka tråden