Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ha två OS ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har Tiger och jobbar med musikproduktion. Mitt musikprogram stöder inte Leopard ännu så jag kommer inte kunna installera det.... Men jag blir galen för jag vill ju ha detta OS!!!!!!!!!!!
Går detta lösa på något sätt?

Självklart!

Skaffa en extra hårddisk, eller dela upp din hårddisk i flera partitioner. Sen kan du installera ett operativsystem på varje volym

Grymt! Jag har en extern firewire HD som redan är partitionerad i två partiotioner. Så då va det löst

Men hur funkar det då? Om jag startar datorn som vanligt och Tiger ligger på system hd'n, hur går man in i Leopard då smidigast? Eller finns det nån meny man kan lägga in, eller hur funkar det? Ursäkta att jag är helt IQ befriad på detta område

I Systeminställningar har du något som heter "Startskiva" ("Startup disk"). Där väljer du vilken volym som Macen ska boota från.

Det ska finnas något sätt att välja vid uppstarten också, typ att hålla ner Alt-tangenten under uppstarten, och så får man välja startvolym där. (Men det kanske bara fungerar när man växlar mellan OSX och Windows i BootCamp. Det får någon annan svara på.)

Det låter lite som om du hade tänkt köra musikprogrammen i Tiger, och allt annat i Leopard. Men du kan alltså inte köra båda operativsystemen samtidigt. För att byta från det ena till det andra, så krävs det alltså en omstart.

Senast redigerat 2007-10-17 12:39
1
Bevaka tråden