Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beredsskapsersättning?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som har beredskap på sitt arbete?

Vi har beredskap var fjärde vecka med det menas att vi går att nås på telefon mellan 18-00 på vardagar och 16-00 på helger.
Detta är oavsett röda dagar eller inte enda gången vi inte har det är på tidningsfria dagar. Vi har en timmes inställelsetid.
Jag jobbar alltså på en tidning som ni förstår.

För detta får vi:
1700 kr i extra ersättning.
Om någon ringer får vi ungefär 300 kr i timmen. (Beror på lön eftersom det baseras på timlönen).
Samt ledig fredag veckan efter beredskapsveckan.

Är det någon annan som har ungefär detta upplägg och vad får ni i ersättning?

Vi har beredskap, dock är de inte bara data utan lite larm o sånt också, detta gäller var 4e el 5e vecka, lördag och söndag från 6 - 18. Vi får ca 1500kr tror jag + ledig fredag veckan efter och dubbel komp för eventuell tid vi "rycker ut". Man ska vara tillgänglig på telefon och kunna komma till arbetsplatsen på relativt kort varsel, 15-30 min..
Är det röda dagar eller längre helger så ökar ersättningen.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-10-18 22:30

Vi har jour/beredskap, per person blir det en kväll i veckan (fram till 23) och var femte helg (07-23). Vi behöver sällan rycka ut, och då ger det ungefär 1400 extra. Behöver vi rycka ut får vi dubbel ersättning om det är under helg, annars är det enkel ersättning.

1
Bevaka tråden