Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5G tillbehör med Touch

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 16:53

Tjena!

Undrar om jag kan använda mina iPod Video-tillbehör till Touchen? Tänker främst på iTrip'en samt mitt externa batteri som även det kopplas in i dockningsporten.

Rent tekniskt borde alla Video-tillbehör fungera klockrent med Touchen, men med Apple så kan man inte alltid vara så säker..

Tacksam för svar!

Mvh
Mikke

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-17 22:48

det beror på vad det är för itrip, är det den med en liten display så ska den fungera, och batteriet borde också fungera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 10:21
Ursprungligen av kev0n:

det beror på vad det är för itrip, är det den med en liten display så ska den fungera, och batteriet borde också fungera

det är den svarta iTripen som gjordes till Video-iPoden. alltså den som man pluggar in i dockningsstationen.

Äldre videotillbehör är det lite sådär me.
I och med touchen och iPod Classic så kräver Apple att det sitter ett chip i tillbehöret för att det ska funka.
http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/apple-locks-tv-out-in-new-ipods-breaks-video-add-ons/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 10:23
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Äldre videotillbehör är det lite sådär me.
I och med touchen och iPod Classic så kräver Apple att det sitter ett chip i tillbehöret för att det ska funka.
http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/apple-locks-tv-out-in-new-ipods-breaks-video-add-ons/

typiskt Apple..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-18 12:06

okej men har den en display?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 13:01
Ursprungligen av kev0n:

okej men har den en display?

ajjemänn!

Ursprungligen av m1kke:

typiskt Apple..

Nej, det är allt annat än typiskt Apple.
Det hade faktiskt varit mer typiskt MS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-19 09:33
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Nej, det är allt annat än typiskt Apple.
Det hade faktiskt varit mer typiskt MS.

med tanke på Apples förmåga att se till att äldre iPod-tillbehör inte fungerar på deras nya modell (då tänker jag på alla G1 till G4-tillbehör som inte fungerar med G5, samt G5-tillbehören som inte fungerar med G6) så skulle jag trots allt se det som "typiskt Apple". Gud vet alla gamla tillbehör man fick kasta när man skaffade sig en iPod Video. Och det händer även nu i.o.m. 6e generationens iPods.

Visserligen ser jag poängen i deras agerande då gamla tillbehör inte genererar någon vinst för företaget. Men som konsument blir det ju att man irriterar sig på sånt här.

Hurvida Microsoft är bättre på att utnyttja detta knepet har jag föga kunskaper om då deras produkter (för det mesta) inte intresserar mig.

Någon som vet om "camera connector" fungerar till Touchen?
Är riktigt sugen på en...

1
Bevaka tråden