Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone får IP-nr men inget nät på specifik router

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har en DG834G router. Problemet är att jag inte kan komma åt Internet... Jag har testat 1000 gånger med olika inställningar och 3 gånger har det fungerat men nästa gång jag ska ansluta så går det inte igen... Jag får alltid ett ip nummer men det går inte att komma åt Internet ändå. Jag har senaste firmwaren. Och jag har testat flera andra routrar och det fungerar smärtfritt på dessa...

Är det någon annan som har problem med samma router eller någon annan som har samma router som det fungerar smärtfritt för?

Vad är problemet?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-18 20:36

Fråga 1: funkar det med nått annat än iphone?

Ja jag har 2st andra datorer som använder det trådlösa.

Ursprungligen av Johan_Melin:

Är det någon annan som har problem med samma router eller någon annan som har samma router som det fungerar smärtfritt för?

Jag hade precis samma problem här. Löste det genom att återställa nätverksinställningarna i telefonen.

Settins > General > Reset > Reset Network Settings.

/c

Jag har en router som är sk-td-m. Den delar ut IP-nummer, trots att den bara ska göra det till specifika MAC-adresser. Den tillåter iof inte uppkoppling, vilket är vad jag är ute efter, men den kunde gott ge sjutton i att dela ut IP-nummer som sedan inte kan/ska användas. Det ger ju kvitto på att routern finns för war drivers, även om broadcast är avslaget.

Fungerar Din router på samma dumma sätt? Stäng av MAC-filtrering, se till att iPhone finns med i allow-listan, starta sedan MAC-filtreringen igen.

När min iPhone började strula (dålig mottagning, går inte att surfa) så startade jag om min Airport Express, och då fungerade det perfekt igen.

1
Bevaka tråden