Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX låser sig.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte alls om detta är rätt subforum eller inte.
Men iaf, min G5a står på dygnet runt, och varje dag efter jobbet så har internet låst sig för macen (inte för de andra användarna på min switch), och kräver en omstart för att komma ut på nätet igen.

När denna omstart skall ske så låser sig 1-3 program (Transmission, Mail och/eller Finder), vilket då lämnar strömbrytaren som alternativ.

Har ni ngn susning vad detta kan bero på?
Har kört reparation av skivor samt behörigheter.

Har en G5 2,ghz dual core, osx 10.4.9, 3gb ram.

anyone?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-20 12:05

Har du några nätverksdiskar? Finder har en förmåga att låsa sig om man tappar nätverkskontakten och man har nätverksdiskar. Efter en 2-5 minuter brukar dock en disconnect-ruta dyka upp.

Att nätverket låser sig kan ha att göra med att torrents används. Många billiga bredbandsgateways hanterar inte ofta mer än 150st anslutningar samtidigt. Torrents har en förmåga att överstiga det och då orkar inte gatewayen med.
Om du struntar i att köra några torrentprogram på nätverket under en testperiod, händer samma sak då?

Det enda sättet jag kan komma på för att lösa detta problem är att du får felsöka dig fram. Om du inte har nätverket ikopplat alls under natten, låser sig allt ändå?

Ah, torrent var att beskylla.

1
Bevaka tråden