Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är AppleTV något för mig?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Funderar på att införskaffa en AppleTV, men undrar om det egentligen är något för mig. För det första ska jag säga att jag sitter på en PC nu, och kommer göra det några månader till.
Jag brukar kolla på serier från datorn, med hjälp av en kabel till TV. Det är främst den kabeln jag vill ha bort. MEN! Jag vill helst inte sitta och koda om filer till något speciellt appleTV-format. Kan man spela upp exempelvis .avi-filer med en ensam .sub-fil eller måste man bränna in texten i filmen först?
Är det några problem att streama tunga filer, HD-material på 720 eller 1080?
Kan den spela upp .img- eller .iso-filer?
Är den lättanvänd för någon som inte är så teknisk lagd? Snabb i menyerna?

Mvh Claes

Det går bara bra att köra .avi-filer i godtyckligt format (typ xvid) med .sub förutsatt att man fixar en patchstick och hackar sin ATV. Annars går det inte. Visst HD-material går att spela upp, men ATV har en ganska klen processor och förlitar sig på nvidia-chippets hårdvaruaccelerering när den spelar upp h264-material. Det funkar men bitraten måste vara ganska låg, annars maxar man ut grafikchippet och den visar bara en svart skärm. HD-material som inte är i h264 är i princip ospelbart eftersom det inte kan hårdvaruaccelereras.

I övrigt är den en extremt lättanvänd liten mediebox/mikro-Mac med ett rappt och genomtänkt menysystem. Kan man leva med att det finns en del tekniska begränsningar är det en kanonpryl.

1
Bevaka tråden