Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge ska man vara hjälpsam?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan en hel del om maccar. Jag kan en hel del om grafisk produktion och hur produktionsflöden byggs upp. Jag är helt enkelt en tillgång för många av mina kollegor på kontoret. Jag arbetar som egenföretagare (med marknadsföring) men sitter på ett kontorshotell. Folk omkring mig vet att jag kan mycket och frågar mig om allt möjligt som har med ovan nämnda områden att göra. Jag har alltid försökt vara tillmötesgående och om möjligt har jag löst deras problem.

Jag kan tänka mig att många här på 99mac.com sitter i samma sits och jag är därför nyfiken på hur ni hanterar situationen. Jag har nämligen kommti till en nivå där jag helst av allt INTE vill hjälpa någon med något - det tar för mycket energi. Jag vill bara säga "Ring en supporttekniker och ge honom 700 spänn i timmen och stör inte mig mer". Fast jag är ju en trevlig prick och har svårt att bara avbryta min tidigare "hjälpsamhet".

Hur ska man göra?

[ 18 September 2002, 16:23: Meddelandet ändrat av: Massebasse ]

Mitt i prick!

Det jag tror är avgörande för mig är om personen man hjälper är intresserad eller ej. Jag försöker alltid utbilda samtidigt som jag hjälper till så personen ska kunna göra samma sak själv när det händer nästa gång, t ex bygga om skrivbord, köra Norton, reparera trasig ATM databas osv.

De man tröttnar på att hjälpa är ju dom som tar en kopp kaffe medans man fixar datorn åt dom.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-09-18 16:22

Jag hade samma "problem" i grundskolan..så fort det va nå fel på datorerna så kom lärarna till mig och frågade..
va det ordentliga probelm (eller bått dom tyckte va viktigt) kunde jag t.o.m. få hoppa över lektioner för att fixa det..