Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audio i nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!
Jag håller precis på att göra klart min nya studio - 15 kvadratmeter fräsch fristående byggnad som skall fyllas med diverse välljudande pryttlar! Jag känner mig verkligen lyckligt lottad som kan ha min studio på tomten och kunna dra på när jag vill utan att störa någon annan. Nästa steg är att jag skall dra ut nätverkskabel. Då slog det mig att man borde kunna dra en nätverkskabel till och använda den till att skicka audio mellan studion och huset, dels för att kunna lyssna på stereon inne och dels för att kunna rigga inspelningsrum i huset. Jag sökte lite på "audio i nätverk" och hittade diverse pinaler för detta. Är det någon som har någon erfarenhet av att använda nätverkskabel som multikabel på det här sättet? En annan fråga är om jag skall välja cat5 eller cat6-kabel? Alla tips mottages med tacksamhet - det är ju inte roligt att behöva gräva upp kabeln för att jag gjort eller valt fel...

Räcker tydligen med Cat 5...

Min erfarenhet gäller bara mellan ljudinterface till ljudinterface och det har fungerat bra som tusan.

Wiki säger ;: http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_over_Ethernet

Mvh

Lordlondon och ni andra: några tips på hur jag bäst skyfflar audio mellan två punkter i nätverket? Har ni några erfarenheter och vad har ni använt för lösningar?

1
Bevaka tråden