Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volymspärren i Nano 3G?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-23 13:29

Vet att det skrivits hyllmeter om det här nu, men jag har precis skaffat mig en Nano 3G och funderar på hur man tar bort volymspärren på den. Det verkar finnas olika metoder för detta, dels ipodvolumbooster som fipplar med någon databas podden och sen gopod som jag inte vet hur det funkar. Har testat gopod utan framgång, den hittar inte min Nano. ipodvolumbooster har jag inte testat än. Det jag tycker verkar dåligt med sistnämnda program är att man väl måste köra det varje gång man laddat in eller tagit bort musik från podden? Funkar gopod på samma sätt eller är det en permanent lösning? Skulle ju helst vilja "låsa upp den" en gång för alla om det går. Kan det vara så att gopod kommer kunna göra detta men att tredje generationens Nano inte stöds än?

Vadå!?

Kan du inte bara gå till inställningar>volymgräns och ställa upp den till max? Och sedan ljudkontroll>Av

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-23 14:41

Nej, detta tar mig inte runt den inbyggda ljudspärr som finns på iPod's sålda i Europa. I USA har man inte denna spärr. Det finns mjukvaruhack som man kan använda för att avlägsna den men jag är inte säker på hur dessa fungerar, eller om de ens fungerar överhuvudtaget ännu tillsammans med nya iPods, t.ex. Nano.

Aha, visste inte att det fanns en sån spärr!

1
Bevaka tråden